Wang Yu,
‘kolsuz Kahraman’ başlıklı kung fu filmleri dizisi ile ülkemizde zamanında çok
ünlü olmuş, Hong Konglu bir oyuncu.
Onunla
aşağı yukarı aynı zamanlarda Yılmaz Güney, avantür filmlerde vurdulu kırdılı
sahnelerle halk kahramanı olagitmekteydi.
Wang Yu,
birini öldürmekle suçlanmış, kanıt yetersizliğinden beraat etmiş.
Yılmaz
Güney, (politik olmayan ve lümpence nedenlerle) birini öldürdü ve hapis yattı.
Ne
tuhaf:
Melodram
desen az uyar, komedileşmiş trajedi denebilir belki.
Ülkemize
gelip, Boğaziçi Üniversitesi’nde bir söyleşiye katılan Çinli bir yönetmen,
1970’lerdeki Hong Kong ve Yeşilçam filmlerindeki ortak öğeleri çok güzel
anlatmıştı.
Melokomikleşmiş
melodram. Bol vurdu kırdı. Hollywood-Bollywood kırması / melezi bir durum yani.
Oyncular,
canlandırdıkları rolleri ciddiye alır, gerçek yaşamlarına taşırlar.
Rourke
öyle oldu, Walker öyle oldu. Den den de den den.
Wang Yu
ve Yılmaz Güney de öyle olmuş sayılır.
Metnimizin
tezi de bu:
Melodram yaşam gerçeği ile melodram filmisel kurmacanın içiçe geçirilmesi ki bu, şeyselleşmenin (reification) dibi
olmakta.
(29 Temmuz 2018)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder