Google
veya Facebook türünden ileri teknoloji şirketleri ilgili genel tezimiz,
bunların 1 numarada olmalarının, kendi çabalarından çok tesadüfle olduğu ve
yaptıkları hataların oldukça büyük olacağı (veya olup da saklandığı) yönünde
olageldi.
Google
için bu, saat ve giyilebilir bilgisiyar çizgisi oldu.
Facebook
içinse bu, aşırı şişirilmiş sayılar ve Instagram olayı oldu.
Facebook
ve Instagram için, 2018 tahminleri:
“Araştırma
şirketi eMarketer, Şubat (2018) ayında yayımladığı raporunda, 25 yaşın
altındaki Facebook kullanıcılarının sayısının bu yıl 2 milyon azalacağını
tahmin etmişti.
Yine
eMarketer'ın tahmininine göre, Facebook'un sahibi olduğu Instagram'ın 25 yaşın
altındaki Facebook kullanıcılarının sayısının ise 2018'de yaklaşık 1 milyon 600
bin artacak.”
Yani:
Bir
miktar kullacınının % 80’ini sağ cebinden sol cebine geçir ama bu sırada % 20’sini
kaybet.
Bu,
işletmecilik açısından komik bile olamayacak bir sonuç.
Panzehir
/ çözüm için olası tahminler de şunlar olarak açımlansın:
Google’ın
neler var?:
Çeviri,
Youtube, Blogger / Blogspot, ülke Google’ları: Tüm bunlar, global ilk 100 site
listelerine Google adına olmayarak da giriyorlar.
Bunların
özelliği ne?:
Hiçbiri,
bir diğerine benzer veya yakın iş yapmıyor.
Oysa
Instagram, kurulduğunda bile, 25 yaşaltı için Facebook idi ve Facebook kalktı,
onu satın aldı.
Yine de
bu, Yahoo’un satın alıp batırdığı ve kapattığı epeyi site deneyimi kadar berbat
bir deneyim değil.
Google
ise, Imdb’nin yapmadığını yapabilecek bir Allmovies ve Dünya pazarı Dünya film
pazarını geçen oyun alanında Allgames gibi siteleri alıp geliştirmedi ama hala
geliştirebilir.
Bir de,
olası bir anti-Amazon site türü tasarımı / yaratımı olanağı mevcut:
Allcrossmedias.
Çizgiroman,
çizgifilm, film, dizi, oyun toplamı. Comic-con’un global ticari internet sitesi
gibi olan bir şey. Ticari bir şey. Şu an bu alanın global yıllık cirosu 100 milyar doların üzerinde ve bu
düzeyde cirolu hepi topu 30 iş alanı var Dünya’da.
Nereden
nereye?
Bu arada
bugüne kadar Google’a uluslararası antitröst yasalarını hiç uygulamamaları da
ilginç bir durum.
Sonuç:
Eğer
Facebook’un şişirme video izleme sayıları gerçeğine indirilirse, Facebook yarı
yarıya küçülür.
Bunu da
kendileri becerdiler.
(26 Temmuz 2018)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder