Bunu
açıklayan kurum, devletin resmi din otoritesi olan Diyanet Kurumu Başkanlığı.
Bu,
eksik bir değerlendirme.
Eğitim
arttıkça, ateizm de artıyor, gibi bir kanı yaratıyor. Oysa, eğitim arttıkça,
ateizm değil, agnostizm artıyor.
Çünkü,
eğitimli de olsa, eğitimsiz de olsa; inansa da, inanmasa da, hiç kimse dinin
temel koyutlarını sorgulamıyor. Bunun temel nedeni de, eğitimin niceliği
arttıkça, niteliğinin azalması: Eksi zekalı ve eksi bilgili 7,5 milyon
üniversite öğrencisi var ülkemizde.
Örneğin,
hiçbir üniversite veya ilahiyat fakültesi mezunu, eksi varlığı veya Evren’in
var olduğu için yaratılmış olması gerekmediğini, bunun mantıksal bir koyut ve
yanılsama olduğunu, bu yanılsamanın da, hem İslam’a, hem de İsevilik’e, Aristo’nun
ilk neden kavramı üzerinden, epeyi sonradan (yani o dinlerin başlamasından
epeyi sonra) sokulmuş olduğunu bilmiyor veya kavrayamıyor.
Eğer,
eksi varlık tanımı kullanılırsa,, tüm tektanrılı dinlerin yorumbilimi çöker,
çöktü de.
Atezim,
bu eksi varlık konusu gibi, en az 10 tane daha, ana akıma temelde aykırı /
karşıt, arklı paradigma içerebilir veya yaratabilir.
Bu
durumda da, ‘atayizler bunu da açıklasın’ diye bir şey olamaz.
Yani,
söylemin düzlemi çok çok farklı yerlerde, eğitimde değil.
(28-29 Ocak 2019)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder