Salı, Ocak 03, 2017

Yabancılaşmanın ve Şeyselleşmenin Cılkı Çıkarılınca Negasyon Olabilirmiş: Simge: Kamera: Klip, Selfi, Vayn-Video

0.
Şarkıcının adı girizgah zaten:
Simge.
Simge. Öykü. Duygu. Gizem.
1980’lerin ve 1990’ların çocuk adları dizisi.
Devrimcan ama epeyi obezcan ve hatta sumocan.
Simge ise, balıketican kıvamında, o da şimdilik. (Balinacan ibaresi, bana ceza aldırmıştı.)
+
1.
Sonra zamandan tersine doğum: Gelecekten geçmişe.
Feci halde ‘Bulut Atlası’ndan yürütülmüş (ki o da tam bu çizgide idi, bilimkurgunun şeyselleş(tiril)mesi ama yine cılkı çıkarılmak yoluyla negasyonla aşılması) bir gelecek plancığı.
Sonra günümüz.
Sonra kovboy. Ama çizgiroman renginde, daha doğrusu Madonna’lı ‘Dick Tracy’ efektinde renkli.
+
2.
Şarkı sözlerinin vurgusu kameraya.
Holywood deniyor ama sözkonusu olan şey selfi.
+
3. Cüce, olayı feci David Lynch’liyor.
Olay, ‘Koma’ (2017) filmindeki gibi, bir reklamcının kabusuna çok-hızlı-sinema-tarihi oluveriyor.
+
4.
Ardından gelen mekan ise, ‘kong’u (2017) öncelliyor. Tam Ferhan Şensoy’un groteski Abdullah’ı gibi.
+
5.
Bu kadar çok yanlış atışla, bu kadar çok sinemasal doğru vurmak, bir aceminin işi olabilir olsa olsa.
+
6.
Ekstralar:
4:53’ün 4:10’unda beline penisini dolamış zenci tiplemesi evlere şenlikti.
+
7.
Uzun zamandır bu kadar mavra bir klip görmemiştim.
Bis bis bis.
Ciddiyim.
+
7.
Bilgi:
Bolywood, çok tuhaf filmler yaptı ama Raj Kapoor’dan ve ‘Avare’den gelen uzuun bir gelenekle, Türk popüler müziğini hep etkiledi.
Ara yorum: Göbek havası göbek havasıdır ve Hint müziği poliritmiktir ama aynı göbek havasını da böyle farklı yorumlamak, üstelik bunu onyıllar ölçeği tayfına yaymak (yani bunu bilinçsizce yapmak), yine global popüler müzik tarihine, ‘Shakti 1 (2, 3, 4 değil ama)’ alaşımlaması kadar sıkı alaşım bir katkıdır.
Onlardaki erkek epilasyonu, teşhirci kaslı ayılığı ve kadın imajı batılılaşması da, alaturka kadar acaip, bir baba hindi alahindi, tarihe bindi yani.
+
8.
Bunun kurmaca panzehiri, antitezi, eksodusu; ateist bir Türk ile Hindu veya Brahman veya Budist bir Hintli’nin, Müslüman Pakistan’a, Çin işi bir atom bombasını düşürdüğü, politik bir filmdir. Müslüman bir Hintli de onları engellemeye çabalar.
Adı da:
“Atom Bombasını Sevmeyi Nasıl Öğrendim? 2” olur netekim.
+
8.1.
2:28 / 4:30 gibiki, el kamerasıyla kalabalık içi zum ve antizum çekimleri de, sinemaya kısa ama metamorfozlu bir katkı olmuş. Onu Machinima bile becerememişti. Ek: Anti-Machinima uygulaması var artık, belki o kullanılmıştır.
+
8.2.
Görüldüğü gibi, estetiko-politik yorum, 2016-2017 momentinde, ‘Death Stranding’ momenti kesinliği ve imzası ile kesinkes çapraz medyada artık.
Artı: İronik olan şey, balinaların ‘death wish’i ile ‘Death Stranding’in ‘death wish’i pokersel beş benzemez durumda. ‘Death Wish’, aslen / otantikçe / orojince Charles Bronson tipolojisi (klişe) imzalıdır ve sinemada 1975 momentlidir, artı bir uzun-kurmaca filmsel dizidir de, bir tipolojidir de, kopyası da / benzeri de / taklidi de çekilmiştir.

(3 Ocak 2017)

Hiç yorum yok: