Sürpriiz.
Yeni bir
tür: ‘Mixtape’.
Çapraz
medya gibi bir şey. Onun 10 yıl önceki durumu gibi bir şey.
Bir tür
episodik enstalasyon. Kuralsızlığın kuralı. Bir tür kolaj montaj.
Dünya
Kupası 2018 reklamı. Yönetmen: Guy Ritchie.
Düşüncenin
kendisi dandik olsa da, bir düşünce kısa filmi.
Çapraz
medyaya benzemesi, değişik mecraları harmanlamasından dolayı.
Derdini
tam anlatmasını beceren bir sanat eser.
Ritchie’nin
argo İngilizce sevmesi ve kullanması üzerinden yerel, futbol üzerinden global.
Kısa
filmin içinde, mixtape’in ne olduğu sorusunun yanıtı da var.
Ancak,
buradaki anlamından biraz daha farklı:
“a
compilation of favourite pieces of music, typically by many different artists,
recorded on to tape or another medium by an individual.”
(Google
dictionary.)
Bu,
bildiğimiz diskjokey (DJ) miksi.
Ancak,
çok-çok farklı müzik türlerinin kolajı ve montajı sözkonusu ki bu da, doğrudan
bilgisayar oyunu fragmanlarının kullandığı tarz. ‘Mixtape’, bu açıdan da,
çapraz medyaya yakın.
Dipnot
üzerinden başka metinlere doğru açılım:
Mesut’un
‘Alman, Türk, Müslüman’ olarak aşırı vurgulu lansesi, politik açıdan çok riskli
ve futbola politika bulaştırınca, her zaman sorun çıkmıştır.
Konu,
doğrudan onun Erdoğan ile fotoğraf çektirmesine gönderme içeriyor. Ki bu daha
da riskli bir konu.
Futbolun
Dünya’nın en lümpen sporu olması, bu
kısa filmi dibe vurduran tek etken. Ki buda kültürolojik bir çapraz medya
demek: Popüler kültür, lümpenlik, politika, global futbol sevdası (7 milyarın 4
milyarı seyredecek Dünya Kupası’nı).
(12 Haziran 2018)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder