Perşembe, Kasım 26, 2015

Fotogen 30. Yıl Sergisi

1978-1979 gibi, o zamanların genç profesyonellleri olan Armağan Tekdöner’i ve Nuri Bilge Ceylan’ı, BÜFK amatör mensupları olarak, takvim fotoğrafçısı diye eleştirirdik. Ondan önce de, bugün 1-2’si sağ kalan, 10 yıl boyunca yüzümüze bakmaya bile tenezzül etmeyen, moruk profesyonelleri de, turizm postercisi diye eleştirirdik.
O zamanların fotoğraf derneği sayısı 1-2 idi, şimdi onlarca. Aradan yaklaşık 40 yıl geçmiş. Dijital teknoloji işin içine girmiş. Bizim bugünün profesyonel morukları, hala aynı noktada görünüyor: Satış / pazarlama için klişe / şekil yapma.
Renkli olsun, siyahbeyaz olsun, tüm fotoğrafçıların tüm fotoğrafları, pitoresk-klişe üretmek derdinde ama o takıntı, 500 yıl önce klasik ressam Bosch tarafından çöpe atılmıştı zaten.
Sergideki fotoğrafçılar, yeni eser üretme veya aktarma derdinde bile değiller. Yıllardır orada burada ezberlediğimiz örnekleri göndermişler sergiye yasak savma kabilinden. Yani, kendilerince işi sağlama almışlar.
Birinin bu fotoğrafçılara, siyahbeyazda çok doymuş ton kullanmanın, sanatsal görgüsüzlük olduğunu söylemesi gerekiyor sanırım.
Tüm fotoğraflar, ne’den / içerikten çok, nasıl / zarf ile ilgilenmiş. Bir tek, Kumral Kepkep’in, engelli birinin yer aldığı, dans tiyatrosu enstantaneleri, içerik ve ne ile ilgilenmiş.
Bu fotoğraf ve tüm diğerleri için, internette hiçbir bilgi yok. Serginin girişinde paralı sergi kataloğu var. Ücretsiz broşür dağıtma zahmetine katlanmamış kimse.

Yazık, diyorum. Başka bir şey demiyorum.

Hiç yorum yok: