7 Kasım 2013 itibarıyla saydım, açılış sayfasında 30 reklam şeridi var.
Alexa’dan bakınca, günlük tıklama sayısının 2-4 bin arasında olabileceği
ortaya çıkıyor (Alexa, verilerin sunumunu değiştirince, dolaylı kestirim
gerekmeye başladı.) Yani, o denli yüksek sırada bir site değil.
Reklamların içinde, bir devlet bankası olan Ziraat Bankası da var.
Özel şirketlerin dağılımı ise, aklımda bir soru imi yarattı ama sorunun yanıtından
emin değilim henüz.
Reklamlar bir de janjanlı. Sayfanın tümü, eski hareketli neon ışıklı reklam
tabelaları gibi yanıp sönüyor sürekli.
Nicelik ve nitelik bu.
Peki, sonul olarak istenen bu mu?
Bu, pazarlama taktiği olarak bir sonuç alır mı?
Yapıldığına göre, ortada buna yönelik bir arzu var demektir.
Evdeki hesap çarşıya uyar mı veya böyle bir sunum geri teper mi?
Bunu söylemek için erken.
Ancak şu kesin:
Artık giderek yumuşak reklam ve hiç görünmeyen reklam eğilimi yükseliyor.
Tabii, hem Türkiye, hem de Rusya, halklar olarak 3. (ve hatta 4.) Dünya
ülkelerinin tepkisi düzeyinde seyrediyor yarı konu. Yani, muhatabına göre
reklam anlayışı tabii geçerli.
Turkrus, bu konuda 15 yıldır gördüğüm en güçlü uç bir örnek. Öbür uçta da 0
reklam var.
Demek ki bu site, bu konudaki ayraçlardan birini oluşturdu şimdiden ve
işletme yaklaşımı açısından irdelenmesi gereken bir pozisyonda.
Nokta.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder