Değişik
bir moment:
İlk 5
öneme sahip kahraman, iyilikten kötülüğe geçti.
Bunlardan
1’ini Tanrı, 1’ini şeytani kötülükle, kötülük de yaparak savaşan kadınlar
kültü, iyiliğe geri taşıdı.
Bu 5’in
2’si masum, 2’si masum-değil, 1’i kategori-dışı durumda: Değişik bir asimetrik-simetri bu.
Buradaki
alegorileme, iyilik timsallerinin
kötülük timsallerine (‘halloween’ tipi karşı-kahramanlara örneğin)
dönüşmesinde.
Burada;
iyilik yapan kötü, kötülük yapan iyi alegorileri az da olsa aşılmış durumda.
Burada
yinelenen popüler kültür tematiği, kahramanların ‘sen, ben, bizim oğlan’ öykü
kısırdöngüsüne girmeleri. Bu da, bildik ‘komünizm gerekirse, onu da biz yaparız’
diyen oligark tavrının olumlanması
gibi oluyor.
Çocuk, potansiyel-müstakbel seri katil olma
yolunda gibi görünüyor.
Kadın-polis,
intikamlarını almak için, değil okkült bilimcilerle, Şeytan ile bile pazarlık
edecek durumda ama eksodusu da o bulacak gibi: Senaryo öyle gidiyor çünkü.
Anne,
her zamanki sıradan kadın. Bu tek
başına, onu yeterince kötü kılıyor zaten.
Hayali
arkadaş, kendi doğrularıyla yaşamın gerçekleri arasında sıkışıp kalmış durumda.
Asıl en-baş
kahraman erkek, eski polis, yeni tetikçi, daha da yeni Şeytan’ın işbirlikçisi
olan kişi üzerinden asıl öyküler anlatılıyor.
İçki,
uyuşturucu, seks, şiddet, onun kötü bulup, uzaklaşmak isteyip, sonunda ona
savaş gücünü veren panzehir-kötülükler
olarak çok-çok iyi tasvir ediliyor.
Diğer
bir deyişle:
Bazı
insanların iyi olmaya çalışması absürd.
O kötü-iyi kırması durumlarıyla, varlıkları Dünya’da daha işlevsel, çünkü bazı
işleri ancak onlar yapabiliyorlar.
(14-15 Haziran 2019)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder