Pazar, Nisan 14, 2013

Alaturka Dijital Pazarlama


BÜ işletme mezunuyum. Orada aldığım derslerde, ilk öğretilen şeylerden biri de, müşterinin kafasına kafasına vuran yaklaşımların pek işe yaramadığı idi.

21. Yüzyıl geldi. Alaturka dijital pazarlama ekolleri hala oralarda otlamakta gibi.

Geleceği şekillendirenler habire şekil yapıyor.

Yeni şekil şurada:


(‘30’ yerine, ‘3-0’ yazmayı bile akıl edememişler.)

Program şööle bi şii:

“- Akıllı Müşteri - Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk
- Alfred’in Olmadan Batman Olamazsın – Giysicini Kurucu Ortağı M. Gökay Borulday
- Haritada Kaybolanlar – Yellow Media Genel Müdürü Trevor Nadeau
- Herkesin Bir Hikayesi Var! – Adobe Dijital Medya Çözüm Danışmanı Barış Özcan
- Reklamcılığın Yeni Çağı – Milliyet Gazetesi Reklam Grubu Başkanı Savaş Yılmazer
- Aramadan Bulunan Bir Dünya – Tevitöl Öğrencisi Cumhur Korkut
- Beni Sürdürülebilir Kıl - Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin
- Bugün Yeni Bir Son Başlarken – United People CEO’su Emre Faks
- Ürün Tasarımında Kolektiviteye Dönüş – Tinkfabrik Kurucu Ortakları Uğur Mutlu ve Dilfer Nasır
- Dijital Tüketicinin Alışveriş Yolculuğu – GfK Türkiye Genel Müdürü Fulya Durmuş
- Dijital İhtiyaçlara ‘Yerinde’ Çözüm Üretmek - DenizBank Dijital Kuşak Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik
- Benimle Oynar mısın? – Tevitöl Öğrencisi Mehmet Yıldız
- Bumerang Blogger Ödülleri - BUMADS Hürriyet Dijital Reklam Koordinatörü Heymi Behar
- Kimin Nakite İhtiyacı Var Ki? - Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Soner Canko
- Müşterilerle Beraber Değer Yaratmak – eBrandValue Kurucu Ortağı Prof. Tolga Akçura
- Müşteriyi Gerçek Zamanda Keşfetmek – SAP Türkiye Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal
- Tüketici Teknolojisi Pazarlarında Son Trendler – GfK Türkiye Tüketici Tercihleri Yöneticisi Berk Özdemir
- İletişimin Yeni Dili Dijital Deneyim – Roy+Teddy Kurucu Ortağı Ekin Özçiçekçiler
- Kadınlar Aslında Ne İster? – Pınar Özyiğit”


Çok basit: Anti-reklam bile bir reklam oldu, görüldüğü üzere Şekil 1-A. O zaman niye, ‘hi ha haa, biz geldik’ biçiminde bir anons var ki?

Neden hala ‘soft-selling’ yok?

Neden hala hediye etmek yok? (Bir şeyi en pahalı satmanın yolunun, onu hediye etmek olduğunu da derslerde okumadılar acabası?)

Cingıl belll, cingıl cingıl belll...

Biraz da biz cingıl-dayak:

“Alfred’in Olmadan Batman Olamazsın vs. En Az 10 Tane Çizerin Olmadan Batman ‘What If’ Olamazsın, Sonra da Batman’i Emekli Eder, ‘Gay’ Arkadaşı Robin’e Başrol Verirsin (Robin ile rejisörün arası iyi galebam).

İletişimin Yeni Dili Dijital Deneyim vs. (Yani Meali) ‘Tele-Presence’ + ‘Cross Media’ (bizimkiler henüz o üniteye gelmemiş).

İlaah, uzar gider.

Bilmiyorsan bu .oku, git internetten oku ama önce İngilizce öğren tabii ki. Bir de, görmek için önce bakmayı öğren.

Hiç yorum yok: