Pazartesi, Nisan 08, 2013

Çapraz Medya ve Düşünce-Öte




Çapraz medya, farklı anlatıları ve dillerini kullanarak, içinde bulunduğumuz kültürel momentte düşünce-öteye (burada düşünce-üstü’ye) bizi taşımakta.

Benzeri süreçleri, sanatta duyguları duygu-üstü’ye, yani düşüncelere dönüştürürken ve bir de sözdili duyu-dilini matematik ve mantık üst-dillerine dönüştürürken yaşamıştık.

Örnekse, çizgiromandaki ‘What If’ versiyonları ve paralel evren tanımları, fizikteki çoklu evren tanımına uymakta ve onunla koşutluk taşımakta.

Örnekse, bir reklamdaki (Abank, 1999 gibi) hızlanan ve yavaşlayan zaman akışı düzeni, doğrusal olmayan zamanları fizikte tanımlayabildi.

Bu düşünce-ötelik, Asimov’un gelecek için 2 çatallanan yol seçiminde, birinin aşkınlığa, birinin içkinliğe evrilmesi gibi, pekala ön-düşünceye geri evrilebilir.

Bu düşünce-ötelik, eğer henüz insan-değil tanımlı olmasaydı, bizi yine de oraya taşırdı.

Çapraz medyanın kullanım zaman aralığı, pek pek gelecek 100 yıl gibi görünmekte. Oysa ki düşünce-öte, insan-öte ile birlikte yaklaşık 70 yıldır ama tüm geleceğe doğru tanımlı. (Gelecekte kaybolup kaybolup kezlerce yeniden yeniden ortaya çıkacak.) Dolayısıyla, çapraz medyanın düşünce-öte menzili, onun tanım erimini aşamamakta.

Hiç yorum yok: