Sergide epeyi konseptsel eksik var.
Eksikler üzerinden irdelemeler:
1945 sonrası bilgisayarlaşma süresi.
Atom bombasının (1945) türü bitirmesi ve dijital sanata
giden yol.
Uzaycılık, Sputnik (1957) ve transhümanizme giden yol.
Gelecekbilim: Teorik: Flechtheim – Toffler (Futurists, 1971,
derleme).
BM – Roma klübü, 1970’ler.
Gelecekbilim: Pratik: Goddard ABD, füze, 1905), Tsiolkovsky
(Rusya, 1905, uzayda yaşama, kuram).
RAND türü oluşturumlar.
İnternet kullanıcısı oranı, son 1 ayda aktif. 2010 = % 70
iken 2014 = % 50.
Moderns dans = Buto + tanztheater (Stellarc var).
Escher ve/ya Koman yok.
Dijital sanatın en önemli öğesi:
Çapraz medya ve ondan önce de Machimina’lı bilgisayar oyunu
demosu ve/ya sinematik fragmanları.
Gereksizlikler:
Baudrillard’ın uygunsuz / geçersiz açımlama vektörü.
+
Savaş ölüleri istatistikleri.
+
Genel:
Serginin en güçlü yanı, duvardaki devasa grafik tablo ama
onda da yukarıda sayılan eksiklikler ve gereksizlikler mevcut.
1990 sonrası 0 denebilecekken, 1980 sonrası da yok gibi. Gerçekte,
1960-1970 arası, dijital sanat / medya art için embriyo çağı bile değil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder