18 Eylül 2013 itibarıyla kabaca:
27 bin blog.
5 bin 670 yazar.
18 milyon okunma.
Günde okunan ortalama blog sayısı: 54 bin 545 (> 27.000 = blog sayısı).
Blog başına ortalama okunma sayısı: 666.
Yazar başına ortalama okunma sayısı: 3 bin 174.
Yazar başına ortalama blog sayısı: 4,7.
Bir yazarın metin yayınlama ortalama süresi: 38,7 gün.
Gün başına yazılan ortalama blog sayısı: 80-100.
1 yıl dolmadı henüz...
Başarı...
Gün başına 600 dolar reklam geliri (yıllık 220 bin dolar ve maliyet bunun
belki üçte biri, belki daha azıdır).
Dijital basın için hızlı bir başlangıç...
Tek mahzur şu: RB’un yazarları da okurları da genç kuşaktan ve onlar çabuk
yaşlanır, yani mesaiye girer ve bir de ayran gönüllüdürler.
Okur olarak da, yazar olarak da, işletmeci bakış açısıyla da, yeni ve farklı
bir deneyim yaşamış olduk...
Dipnot 1: RB, blogculukta da sanal yayıncılıkta da, Türkiye’de KOBİ’lerin
hala güçlü olduğunu gösterdi: Küçük işletmeler, büyüklerden daha verimli ve daha
güçlü işleyebiliyor.
Dipnot 2: T24 gibi bir sanal gazete, blog alanına girmeyi düşündüğünü ama
buna cesaret edemediğini açıkça itiraf etti. Neden maddi olamayacağına göre
(çünkü bu işte para var, özellikle de yakın gelecekte), manevi, yani blogların
özgürlüğü onları gerdi.
Dipnot 3: Yine de, basın sektörü dışındaki girişimler hala zayıf kalmakta.
Dipnot 4: Türkiye’de blog siteleri olsun, sanal basın siteleri olsun, hala
uzmanlaşmaya gidemedi, çünkü o kadar çok eleman girmedi bu boş alana. Meslek
odalarının desteklediği zmanlık siteler bu saptamamız dışındadır ama Uzmantv,
her yönüyle bu saptamanın içindedir, hatta olumsuz ve güçlü bir örnek olarak
durmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder