Elimizde 2 uç, 1 olağan örnek var:
Bir:
‘Taxidermia’ yönetmeni Gyorgi Palfi’nin 500 filmi montajlayarak /
kolajlayarak yaptığı, sıfır çekimli bir film ki benzeri bir örnek ‘Günaydın
Vietnam’ ile de yapılmıştı.
(Yani, sıfır kamera çekim film var, sıfır oyunculu film de var.)
İki:
‘Dexter’in baş ve son jeneriklerinde, aşağı yukarı aynı parçaların değişik
kombinasyonlarla, değişik öykücük bütüncüklerini anlatığı kurgulamalar.
Üç:
‘Dexter’in 3. sezonunun 12. bölümünde, bir adamın öldürülmüşlüğü sonrası
planında, coğrafya çekimi sabitken,
değişen görüntüler.
Sonuç:
Bunlar, aynı parçalardan sinemasal (aslında tüm modellerde) olarak farklı
bütünler kurgulanabileceğini gösteriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder