Cumartesi, Temmuz 27, 2013

Sinemada Parça-Bütün İlintisi Örneklemeleri

Elimizde 2 uç, 1 olağan örnek var:

Bir:

‘Taxidermia’ yönetmeni Gyorgi Palfi’nin 500 filmi montajlayarak / kolajlayarak yaptığı, sıfır çekimli bir film ki benzeri bir örnek ‘Günaydın Vietnam’ ile de yapılmıştı.

(Yani, sıfır kamera çekim film var, sıfır oyunculu film de var.)

İki:

‘Dexter’in baş ve son jeneriklerinde, aşağı yukarı aynı parçaların değişik kombinasyonlarla, değişik öykücük bütüncüklerini anlatığı kurgulamalar.

Üç:

‘Dexter’in 3. sezonunun 12. bölümünde, bir adamın öldürülmüşlüğü sonrası planında,  coğrafya çekimi sabitken, değişen görüntüler.

Sonuç:

Bunlar, aynı parçalardan sinemasal (aslında tüm modellerde) olarak farklı bütünler kurgulanabileceğini gösteriyor.


Hiç yorum yok: