Her 2
çizgiroman şirketi de, onlarca süper kahraman üretmiş.
1990’lara
gelindiğinde, DC Comics’in Superman’i ve Batman’i, Marvel’in Wolverine’i Spider
Man’i kare as oluşturmuştu.
Superman
ve Batman, 2015 gibi, çizgiroman tarihinin en çok sevilen karakmteri olmada
kafa kafaya idi.
Superman,
Soğuk Savaş dönemi bitince, temsil ettiği değerlerin inişi nedeniyle, sevilmede
inişe geçmişti.
Batman
ve Wolverine ise, ivmeli çıkış yapmıştı. Her ikisi de, yetişkin nutaralist
grafik romanının temsilcisi sayılır şu an.
Spider
Man ise, ergen çizgiromanının tam örneği olup çıktı.
Yeni
dönem, süper kahramanlar iç savaşı konsepti çerçevesinde, Batman ile Superman
kaptı. Öbür kanatta ise, Wolverine tüm X-Men’lere daldı.
Çizgiromanda
grafik şiddet oranı arttı ama Dexter, Hannibal, Spartacus dizileri, 2010-2015
arasında grafik şiddeti dizi alanında tavan-ötesi yaptırmıştı, böylelikle çizgiroman
dizi tarfından geçilmiş oldu. Çünkü, özel-paralı kanalda sansür işlemiyor artık
ama sinemalarda işliyor hala.
Dolayısıyla
yol çatallandı:
Klasik
ergen çizgisi korunurken, yetişkin çizgisi aldı kendi başını gidiyor.
Dipnot:
ABD tipi
grafik şiddet, Uzakdoğu Asya tipi grafik şiddetten genelde farklı. Burada ve
özelde, çizgiromanda da farklı.
Ancak
buna bir de, Wooward-Oblivion-çizgifilm psişik-grafik-şiddet sunumu eklenirse,
Woodward bir ABD’li de olsa, bambaşka bir tanım alanına geçeriz ve o bu metnin tanım
alanı dışında.
(25 Temmuz 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder