Pazar, Temmuz 17, 2016

Twitter’ın Beyinsizliği

Twitter kullanıcıları konu üretmekte çook zorlanıyorlar.
Yılın 365 günü, 36,5 konu ya buluyorlar, ya bulamıyorlar. Bunu Trends sayfasından izleyebiliyoruz.
1 Eylül Dünya barış günü gibi konulardan habersizler.
Sazanlıkta çok hızlılar: Olmadık konuları tavan yaptırıp, bir de taban yaptırıyorlar.
Daha acaibi, her gün internete girmiyorlar. Bunu kendi izleyicilerimden görebiliyorum.
Yani:
‘La, du bi bakıim.’ Tıkırt da tıkırt. Sonra 1 hafta uğrama mekana.
Bu, Twitter için kullanıcı / tüketici profili çıkarmada, çok yanıltıcı bir durum.
Türkiye’de en baba konu 10 bin tıklanma aldı ama Portekiz’in Avrupa Kupası şampiyonluğu 10 milyon tıklama aldı. TV’de ise top trend olmadı hiç. TV’ler gibi, bizimkiler de mahalle takımı üç büyüklerin tranferleriyle meşgul.
Mc Donalds’ın köfte ekmeğe merakı arttırması ve internetin yerel-altı kafalar yaratması eğlenceli.
En tuhafı da, ergenlerin Twitter’ı ciddi bulup, Snapchat’a geçmesi.
Ara vurgu: İzleyebildiğim kadarıyla, akıllı telefonların çektiği fotoğrafların hemen hiçbirisi kalıcı olmuyor. İnternette bulut belleğin göreli sonsuz ömrü var ve elde var günlük geçicilik: Sonuca bakar mısınız?
Ancak, bunu tam tersi bir sonuç da var internette:
Wikipedia’nın Dünya’nın en büyük ansiklopedisini geçmesinin üzerinden 5 yıl geçmesi gerçeği.
Tabii, onu yıpratan da bu:
Aşırı günü birlik düzeltme ve tabii ki çok hatalılık.
Wikipedia, düşmanının yapacağını yapacağın yapıp, kendini güvenilmezleştiriyor.
Genel kanımız hep aynı:
Twitter da gider, yenisi gelir; Wikipedia da gider, yenisi gelir.
Twitter beyinsizler içindir, Wikipedia beyinliler içindir.

(12 Temmuz 2016)

Hiç yorum yok: