Twitter
kullanıcıları konu üretmekte çook zorlanıyorlar.
Yılın
365 günü, 36,5 konu ya buluyorlar, ya bulamıyorlar. Bunu Trends sayfasından
izleyebiliyoruz.
1 Eylül
Dünya barış günü gibi konulardan habersizler.
Sazanlıkta
çok hızlılar: Olmadık konuları tavan yaptırıp, bir de taban yaptırıyorlar.
Daha
acaibi, her gün internete girmiyorlar. Bunu kendi izleyicilerimden
görebiliyorum.
Yani:
‘La, du
bi bakıim.’ Tıkırt da tıkırt. Sonra 1 hafta uğrama mekana.
Bu,
Twitter için kullanıcı / tüketici profili çıkarmada, çok yanıltıcı bir durum.
Türkiye’de
en baba konu 10 bin tıklanma aldı ama Portekiz’in Avrupa Kupası şampiyonluğu 10
milyon tıklama aldı. TV’de ise top trend olmadı hiç. TV’ler gibi, bizimkiler de
mahalle takımı üç büyüklerin tranferleriyle meşgul.
Mc Donalds’ın
köfte ekmeğe merakı arttırması ve internetin yerel-altı kafalar yaratması
eğlenceli.
En
tuhafı da, ergenlerin Twitter’ı ciddi bulup, Snapchat’a geçmesi.
Ara
vurgu: İzleyebildiğim kadarıyla, akıllı telefonların çektiği fotoğrafların
hemen hiçbirisi kalıcı olmuyor. İnternette bulut belleğin göreli sonsuz ömrü
var ve elde var günlük geçicilik: Sonuca bakar mısınız?
Ancak,
bunu tam tersi bir sonuç da var internette:
Wikipedia’nın
Dünya’nın en büyük ansiklopedisini geçmesinin üzerinden 5 yıl geçmesi gerçeği.
Tabii,
onu yıpratan da bu:
Aşırı
günü birlik düzeltme ve tabii ki çok hatalılık.
Wikipedia,
düşmanının yapacağını yapacağın yapıp, kendini güvenilmezleştiriyor.
Genel
kanımız hep aynı:
Twitter
da gider, yenisi gelir; Wikipedia da gider, yenisi gelir.
Twitter
beyinsizler içindir, Wikipedia beyinliler içindir.
(12 Temmuz 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder