Salı, Nisan 03, 2018

Anekdot: Tahir Alangu ve 5 GS’li Yazar


Alangu, Galatasaray Lisesi’nde edebiyat öğretmeni iken, günlerden bir gün 5 öğrencisine parmağını uzatır ve şöyle der:
“Sen, sen … sen yazar olacaksın. Mollalar, günce tutun.”
Buraya kadar sorun yok.
Benim merak ettiğimse, bunu GSL’nin diğer sınıflarını için nasıl olduğuydu. Bir gün yanıtımı aldım.
AFL mezunuyum. Günlerden bir gün, AFL’li bir ablamızla evli bir GS’li abimiz ile karşılaştım. Ferhan’ın bir sonraki sınıfındanmış. Ferhan Şensoy da, o 5 kişi arasında yazar olacağı söylenenlerdenmiş.
Bir sonraki senede, o sınıftan yazar çıkmamış. Demek ki durum, Alangu’ya özgü, o 5 kişiye özgü bir toplam. Anekdotluk bir durum yani.
11 yaşındayken, 13 yaşındaki abim nedeniyle yazmaktan haberdar oldum: O sürdüremedi, ben sürdürdüm. O nedenle, yatılı okul lisede de geçerli olan ağabeylik müessesi ve yazar abi varken, sonraki sınıfın kader hakkını pas geçmesi, asıl anekdotluk konu bence.
O abinin de dilegetirdiği üzere, GSL’liler her zaman yazıya iman etmemişler. O, övünerek hariciyeci, maliyeci olanları saydı döktü.
Biz, hala yazar olanların peşindeyiz.
(1 Nisan 2018)

Hiç yorum yok: