Cuma, Eylül 30, 2016

İmece Yeni Çapraz Medya: Mongoliad

2015 için saptadığım, çapraz medya modeli buydu. 2010-2012 arasında yapılmış.
Onlarca kişi, farklı duyu-dillerde, ana teması Cengiz Han dönemi olan öyküler yazmışlar, sözlü, görsel, işitsel.
Tuhaf loan tüm malzeme birada durmuyormuş. Belki birileri hala ona katkıda bulunmayı sürdürüyordu.
Burada bizi, daraltma-anlatı (narration) ilgilendirmiyor, sabit bir projeyi anonim veya değil / imece olarak parçalarını farklı yorumlayarak, kendi kendini değiştiren bir bütün olarak kurgulamak veya kurgu öz-salınımına bırakmak.
Bu, aslında bizim ciddi oyun projesi için arzuladığımız bir şeydi.
Simülasyon ama epeyi geniş aralıkta kendi kendine salınabilen bir simülasyon.
Buna en yakın proje, koşut olarak Assassin’s Creed ki o da savaş anlatısı.
Biz bunu neo-Hasan Sabbah olarak yapabilmek isterdik ama ciddi yonu olarak. Ki tek başımıza epeyisini yapacağız gibi de görünüyor.
Keza Homo Posterus öykülemelerimiz de öyle olacak.
Ve artı, neo-Hasan Sabbah ve Homo Posetrus bazı neksus tekstlerle hipertekstler dokusu olacak.
Kavramsal çerçevesi var.
Bunu Cengiz Han dönemi için yapmışlar.
Anlatı türleri harmanlamaları (Girti ot yemeği harman gibi, adı da o zaten), öznel anlatı gergefleri. Hani, bazı kitapların eril ve dişil formları varmış gibi yapılır ya, onun aslı işte.
Bu meta-tekst oluyor. Hatta tekst-değil / metin-değil oluyor. Sözdiline mantık ve matematikten sonra, üçüncü kategorik öteleme oluyor (geometrik ötelemenin özgün adı transformasyon).
Ciddi oyun, simülasyon, çapraz medya, Mongolaid, bu yoldaki vektör denemeleri.
Sonul menzile belki 250 yıl var daha.
Dipnot:
Star Wars’a yapılan sonuç (2015), bunun tam tersi yönde vektörde. Ancak, ikisinin çizgisi aynı.

(28 Eylül 2016)

Hiç yorum yok: