Perşembe, Eylül 22, 2016

Sanal Gerçeklik 2016 Momenti İçin Notlar

Burada 2 ana bölge var:
Biri, ciddi oyun ve simülasyon ile bilimsel, nitelikli, elit ve az sayılı kullanıcılı alan.
Diğeri, sanal gerçeklik oyunları ve artık filmleri (Leviathan) ile bilimdışı, orta nitelikli, popülar ve çok-çok kullanıcılı alan.
Bu koyut durumu, bildiğimiz sanat açılımı demek. Aristo tanımından beridir son 2.500 yıldır bu hep böyle süregelmiş.
O zaman da, son 10 yılın ikilemli tanımı var.
Eğitim x eğlence.
Bu başka ikilemler de demek:
Düşünce x duygu.
Üretim x tüketim.
Gerçek x uyduruk hayal / imaj.
Savaşım x kaçış.
Bu da; pozitivizm, mekanik determinizm ve ekonomik determinizm tanım zamanı olan son 200 yıldır için de aşağı yukarı böyle. Sorun, buradaki Dünya Sistemi x neo-liberalizm ayırtsızlığı gibi, kapitalizm x reel sosyalizm ayırtsızlığı gibi, 2. Sanayileşme’nin proto- dönemi için de yadın x halk ayırtsızlığı ki bu çok-çok olumsuz bir eşanlamlılık. İronik olarak da, bunun başından beridir (Aydınlanma’dan beridir) böyle olduğunu açımlıyor bize.
Yani, yukarıdaki epistemik harita, bize aydının da halkın da aptal ve cahil olduğunu kanıtlıyor. En azından bu ivmeli bilgi artışı dönemlerinde.
Ya da:
100 x 180 IQ ayırtsızlığı.
Ya da:
10 (on) x 1.000 (bin) kitap okumuşluk ayırtsızlığı (ikisi de çok-çok az geliyor tarihe, 50 yaş için 10 bin kitap okumuşluk uyabilir, yani ben ucundan sıyırtıp kurtardım).
Çünkü:
Sanal gerçeklik asıl gerçeklikten daha gerçek bir benzetişim.
Bunun çok-çok aha fazla yazılması gerekli.
Tanım açılımı başlangıcı oldu.
Nokta. Es.

(14 Eylül 2016)

Hiç yorum yok: