Pazartesi, Mart 06, 2017

Bir Sergiden Resimler, Resim, Fotoğraf, Çapraz Medya

Çalan müzik, Mussorgsky’nin piyano eserinin Ravel orkestrasyonunun 20. Yüzyıl türü yorumu, Avrupa Klasik Müziği.
Slayttakiler fotoğraf. 20. Yüzyıl klasiği siyahbeyaz fotoğraflar.
Müzik, aslen belli yağlıboyalar ve desenler için bestelenmiş.
Sonra bu linkteki örnekte olduğu gibi, birileri onu çapraz-medya’lamış.
Resimli hali de çapraz medya idi.
1 çıkarsama:
Sanırım, bu biçimde yüzyılların ve binyılların belli sanat altdalları, dene-yanıl ile çapraz-medya’lanabilir.
2 çıkarsama daha:
Bir:
Kuburkent İstanbul’a siyahbeyaz fotoğraf gerekli.
İki:
Kuburkent İstanbul’a bu türden müzikle çapraz-medya’lama gerekli.
Açıksavlar:
Çapraz medya, multimedya veya polimedya demek değil. Onlarda araç, amaç olmuş durumda. Çapraz da (cross), multi- ve poli- ama asıl inter- ve trans-medya.
Bu inter- ve trans-‘ta eldeki ticari örnekler, hiçbir duyu-dil ve/ya ana-medya çevrim ve/ya çeviri kurallarına uymuyor, dolayısıyla sanat ürünü olarak başarısızlığa mahkumlar. Orada Mikkelsen’li 2 (reklam + oyun) örnek varken ve o da ticariyken, diğerleri Muppet-Show huysuz moruk bunaklığı olur: Buna 2017 Assassin’s Creed filmi bile dahil: Bir çapraz medya çoğulluğu, 1 oyuncunun tekil ve tikel kaprisine harcanamaz. Hesaba göre, Mikkelsen de oyuncu, Fassbender de. Fassbender, 1 yılda 5-6 filmle mega-star oldu diye, ana temanın özü onun kaprisine harcanmış filmde. Adam, tüm filmlerinde aynı ağız yaymasıyla konuşuyor ve oyunların sinematik fragmanlarında karakterin özel bir konuşma tarzı var, özellikle Washington’lu olanda: ‘… freedom … but for who?’.

(4 Mart 2017)

Hiç yorum yok: