Salı, Mart 07, 2017

İnstagram, Dünya Kadınlar Günü, Ceylan Ertem

Ertem sanırım, Dünya Kadınlar Günü için, yalnızca kadınların söylediği bir kadın şarkıları albümü için çalışmış.
Orada yaptığı 2 büyük hatasını gördüm:
Bir:
Kadın kadınalık, hoş bir şey değil değil, kadın faşizmidir. Erkek erkeğelik, hoş bir şey değil, erkek faşizmidir. Birarada yaşamak, çokluğun b.kluk olması nedeniyle mümkün değildir ama 1 kadın ve 1 erkek, tarihin ve uygarlığın 5 bininci yılında hala birarada yaşamayı sevmiyorsa ve bunu becerememişse, bunun anlamı epeyi acıdır: Toplumsallığın % 75-80’i budanır.
Tabii bir de alaturka kadın kadınalık var: Kadınlar günü, dedikodu, kadın dili, kadın kültü. Bir kadının bir kadınla yalnızken konuşmaya başladığında, ses tonunun değişmesi bile, kadın sahtekarlığının kanıtı olmaya tek başına yeter. Bir kadın, bir kadınla yalnızken kendi değildir, çünkü ikinci bir kadınla yalnız kaldığında ses tonu yine değişir. Yalancılık dişil bir özelliktir, tezinin bu denli doğrudan kanıtlanması da acı.
İki:
Şarkı söyleyen kadınlardan biri, bugünkü adsal varlığını yalnız ve yalnız 2 erkeğe borçludur ve birini aldatmıştır. O biri de, onu şarkıcı yapan erkektir. Kendisinin kökeni bellidir, şu anki statüsünün adı bellidir.
Eğer Ertem, bu türden insanlarla düşüp kalkarsa, sonunun onlara benzemesi olasılığı ortaya çıkar.
Ertem’in yaşam ve şarkıcılık çizgisinde başka hataları da var:
Sesi, erken inişe geçti.
Kendine uygun beste ve güfte bulamıyor, ekibi uygun değil yani.
Tuhaf bir imaja kilitledi kendisini: Olamayacağı kadar vamp.
Ertem’i bana şarkıcı olarak bir erkek dinletti. O muhteşem yorumu ile:
‘Düşmedim Daha’.
Kendisinin Kadınlar Günü’nü kutluyor, dost acı söyler, diyor ve Sezen’den ders çıkarmasını umuyoruz.
Yoksa düşer ve düşene tekme atarlar ne yazık ki.

(8 Mart 2017)

Hiç yorum yok: