Pazartesi, Mart 06, 2017

Conan'ın Estetiko-Politiği: Zeyl

Önnot: 1 metne 18 yıl sonra ek yorum yazmak, benim için bile ilginç bir davranış oldu.
Conan’ın hakkında metin yazdığım uzun macerasında 2 kıyamet vardır.
1’i Dünya-dışı kölü-lük’ten gelir. Geçicidir. Ara uzlaşmalıdır. Şimdiki (XXX: 2017) filmler gibi, iyi-kötü işbirliklidir. Tehlike de geçicidir. Kötü, kendi türü kötülerle savaşır aslında (Transformers öyküsünün değişik versiyonu).
1’i ise, daha ilginçtir: Gücünün çokluğunun denetleyemeyen 1 (Solaise) çocuk iyi-kötü ile, onu durdurmak ama yine de kendi-işi bir kıyamet peşinde olan Thulsa Doom’un 7’li güç birliği direnişidir. Çizgiromandaki yıkım görüntüsü, bir nükleer bomba mantarıdır ve bir öncekinden göreli daha globaldir. Çocuğunun yıkımını durdururlar ama Doom puştluğunu sürdürür.
Dipnot: Bu çizgiromansal kıyamet metaforuna, gerçekten kıyamet aşamasına geldiğimiz bir anda ancak aymam, ilginç bir otobiyografi-tarih momenti ikilisi oldu.

(3 Mart 2017)

Hiç yorum yok: