Hiç
insan öldürmedim. Hiç insan öldürmeyeceğim. Ölüm hükmüne vardığım 40 kişilik
bir listem var.
İdam hükmü
için ilk durum, benim yaşamıma kastedilmesi. Bunun bedenen veya zihnen
yapılması. Zihnen yaşamıma kastedilmesi, beni intihar edebilecek veya
yazılımlarının ana bölümlerinin silinmesine gidecek bir travma yaşatılması
anlamına geliyor.
Çin’deki
uyuşturucu ve 1 milyar dolarlık nitelikli dolandırıcılık suçunun idamlık olduğu
konusunda hemfikirim: At hırsızlarını boşuna asmadılar: Yaşamasına izin
verirsen, yine çalar, çaldılar da. Atsız yaşayamayacağına göre, at hırsızını
asarsın, çalıntı at alanı ve satanı da idam-müebbed arası bir cezaya tabi
kılarsın.
Bu idamlama
kitleselliğe varırsa, savaş ve/ya insanlık suçu durumuna gelebilir. Gelmesinde
sakınca yok. Faşizme karşı faşizm. Engizisyona karşı engizisyon.
Önümüzdeki
80-100 yılda doğacak 7-10 milyar insanı doğmayanlar da dahil, idama mahkum
ettim. Tarih ve halk mahkemesi adına.
Ne
anababalardan ne evlatlar çıktığını 5-6 kuşaktır izlediğim için, doğmamışların
da kalemi kırıldı.
Sodom-Gomor
çizgisi geçileli 5-7 yıl oldu, belki daha çok zaman oldu. Tanrısal gazap, mecaz
bir anlatı ama Tanrı korkusu insanları suç, ayıp, günah işlemekten
alıkoyamıyorsa, onları toptan idam ve infaz edersin. Tarihi ve geleceği
kurtarabilmek için ki o da belki kurtulur. Eğer çürüme çok yayıldıysa, insan
türü yok olsa da, çürüme sürer gider. Çünkü çürüme, kaostur ve kaosun kendi iç
dinamikleri vardır, anafor ve türbülans gibi.
Bugün
Otto Dix ve George Grosz çizimlerine ve resimlerine bakarken, notlarını
okurken, gördüm ki 1917, 1967, 2017 gibi, çürüme, yükselme, çürüme döngüsü, 100
yıla sığabilmiş. Şu an, tam da kültürel-1917 momentindeyiz aşağı yukarı. 33
İstanbul olarak da, AB olarak da ama ABD o zaman, bu ABD değildi henüz ve
AB’nin ardılı ve abartılısı olarak, daha beterlerini gerçeksedi. Ona da 300
küsur milyonluk idam ve infaz. ABD 2 büyük kraterli bir atom çölü. Hiroşima ve
Nagazaki’nin rövanşı.
Bosch,
Bruegel, Dürer Almanya / Alçak Ülkeler 1517 çizgisi, 1817 İspanya Goya çizgisi,
hep görsel kıyamet notlamaları. This had been done before.
Şerh:
Guernica, salak bir parodi bunların yanında.
2017
Kuburkent İstanbul’a bakınca, hafif
anlatmış olduğumu kabul ettim. Canlı foto çekimi, yaşamıma kastedilebileceği
ve o mekanlarda zaten canıma kastedildiği için, insan-insan kıyımlarını
fotolayamadım henüz.
Bir tek
bacağı kanayan, Akademi kapısında 31 çeken adam, tam gerçekçi olabildi.
Onlardan 500-5.000 adet gerekli ama o da, beni aşan bir proje olur. Bunu
denemeyi düşünen tek bir fotoğrafçı bilmiyorum.
Ama
onlardan çok gördüm. Çoğu da, vayn videoluk şeylerdi, yani 10-15 saniyelik
çekim gerektiriyorlardı.
Bazı
‘freak’ler, kadına parmak atan kadın ve arkasından gelen maktulün histerik
ağlaması ve parmakçının rahatça uzaklaşması (benim menzilimin epeyi
uzağındaydı).
Bir de
parodi momentler var:
1978
baharında Akıntıburnu’nda, 1992’de Harbiye’de gece, 2 müşteri arayan fahişeyi
erkeklerden kurtarma atağı salaklığım. 2’sinde de ölmüş olabilirdim.
Dikkatinizi
çekerim:
Yaşamıma
çok kastedildi. Bakış açımı belirleyen budur. Bir tür cinayet demokrasisi veya
adaleti.
40 tane
kendi listem dışında, 3. kişiler için 400 kişi daha sayabilirim idamlık.
Yakınında
bulunduğum sırada patlayan bombaları hesaba katmadım. 2003 Kasım GS
bombacılarını öldürmeyi falan da düşünmedim. Benimki de dava, onunki de dava.
Conan’ın
dediği gibi:
Ya sen,
ya o. Seçim yok.
Dipnot:
Basilisk
manganın finali, çok ender gerçeksenen bir momenttir ama mümkündür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder