Çarşamba, Nisan 26, 2017

Desilets, Ancestors, Amsterdam 1666



Anlaşılan, düşünce sinemasını ve düşünce meta-sinemasını bu adam yapacak ya da yaptı.
Kendisi, ‘Assassin’s Creed’in yaratıcılarından imiş.
Son 2 eseri ise şunlar:
Ancestors: The Humankind Odyssey
Bildiğimiz evrim tarihi.
Amsterdam 1666:
Amsterdam’ın rönesans ve yağlıboya resim sanatı zirvesi dönemi.
Her 2’si de realist ve belgesel eğilimli sinema ama bilgisayar oyunu aynı zamanda.
Şerh:
‘Assassin’s Creed’, bazı bölümlerinde tarihsel gerçeklerden ve bütüncül-model’den epeyi uzaklaşıyordu. Bu epistemik hatayı, bu 2 oyunda yapmadığını umuyoruz.
Gelelim, neden böyle bir gereksinim olduğuna:
Aynı durumu, yetişkinler için üretilen grafik roman alanında da görüyoruz:
Tamam, bilgisayar oyunları eğlendirici ama aşırı basit, standart, yaratıcılıksız, vd, vb. Tamam, Dünya nüfusunun çoğunluğu böyle ama böyle olmayanlar da var ve onlar da ciddi bir tüketici demografik fragmanı.
En güzeli de, yaratıcılık açısından olanı:
Bilgisayar oyunlarının 40 yıldır hep aynı olduğunu ve bunu ancak bu yetişkin oyunlarının bozabildiğini hep yazdık. Pazarda tutunabildiler de.
Zaten bu, sinema filmleri için de böyle:
Filmlerin % 99’u seyredilesi değil ve onları üretenler zaten böyle bir beklentisizlik içinde, yalnızca ‘üretim için üretim’ olarak onları üretiyorlar.
Açın bakın 2017 oyunları listesini, aynı şeyi orada da göreceksiniz.
Devam dizileri her 2’sinde de aynen geçerli.

(25 Nisan 2017)

Hiç yorum yok: