Anlaşılan,
düşünce sinemasını ve düşünce meta-sinemasını bu adam yapacak ya da yaptı.
Kendisi,
‘Assassin’s Creed’in yaratıcılarından imiş.
Son 2
eseri ise şunlar:
Ancestors:
The Humankind Odyssey
Bildiğimiz
evrim tarihi.
Amsterdam
1666:
Amsterdam’ın
rönesans ve yağlıboya resim sanatı zirvesi dönemi.
Her 2’si
de realist ve belgesel eğilimli sinema ama bilgisayar oyunu aynı zamanda.
Şerh:
‘Assassin’s
Creed’, bazı bölümlerinde tarihsel gerçeklerden ve bütüncül-model’den epeyi
uzaklaşıyordu. Bu epistemik hatayı, bu 2 oyunda yapmadığını umuyoruz.
Gelelim,
neden böyle bir gereksinim olduğuna:
Aynı
durumu, yetişkinler için üretilen grafik roman alanında da görüyoruz:
Tamam,
bilgisayar oyunları eğlendirici ama aşırı basit, standart, yaratıcılıksız, vd,
vb. Tamam, Dünya nüfusunun çoğunluğu böyle ama böyle olmayanlar da var ve onlar
da ciddi bir tüketici demografik fragmanı.
En güzeli
de, yaratıcılık açısından olanı:
Bilgisayar
oyunlarının 40 yıldır hep aynı olduğunu ve bunu ancak bu yetişkin oyunlarının
bozabildiğini hep yazdık. Pazarda tutunabildiler de.
Zaten
bu, sinema filmleri için de böyle:
Filmlerin
% 99’u seyredilesi değil ve onları üretenler zaten böyle bir beklentisizlik
içinde, yalnızca ‘üretim için üretim’ olarak onları üretiyorlar.
Açın
bakın 2017 oyunları listesini, aynı şeyi orada da göreceksiniz.
Devam
dizileri her 2’sinde de aynen geçerli.
(25 Nisan 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder