Geçerlik-tutarlılık bireşimi, kendiğilinden negasyon içerir.
Negasyonun negasyonu da negasyon olan bir şeydir. Yani negasyon, bu açıdan
hem kendidir, hem de kendi-değil’dir. (Trsinden bakarsak da, ne kendi’dir, ne
de kendi-değildir ki burada üçüncünün değil de, n’incinin ve N’incinin
gerçeklik olanakları sözkonusudur.)
Kendi-değil, kendiliğinden çoğuldur. Örneğin; trans-, post-,
meta-hümanizmler tanımlıdır ama üçünün arakesiti hemen hiç yoktur ve bunlar bu
akıl yürütme dizisinde gözardı edilebilir. Hepsi de, hümanizmin negasyonu ve değillemesidir ama başka başka
biçimlerde ve başka başka yollardan.
Toplamda bakarsak:
Geçerlilik-tutarlılık bireşimi, hem bireşim kuralları açısından, hem de
kendi kategorileri açısından negasyonu içerebilir ve bu durumda çoğul-çoğul
negasyonlarımız elde var olur ve bunların arakesitleri var olabilir, tanım /
anlam süreksizlikleri de var olabilir. Aslına bakılırsa; ne geçerlilik, ne de
tutarlılık, sürekli-konveks tanımlı
sayılmaz, aslında bakılırsa tam tanımlı sayılmaz bile.
Bu durumda bu paragraflar, tüm bu tanımların yeniden tanımlanmalarına
onlarca yol ve kapı açmış demektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder