Perşembe, Mayıs 25, 2017

Witcher Kart Oyunu Sinemasal Fragmanı

Bu, benim ilk gördüğüm bir örnek. Bilgisayar oyunlarının sinemasal fragmanları olurdu ama bu, bir bilgisayar oyununun kart oyununun sinemasal fragmanı.
Witcher çapraz medya olmakta, Assassin’s Creed ile baş edecek düzeyde. Aslına bakılırsa, onun sinemasal fragmanları, toplamda Assassin’s Creed’inkilerden daha çapraz medya ve daha meta-sinema oldu şimdiden.
Bu yılki Assassin’s Creed’s sinema filminin vasatta kalması ve onun üzerine bir de bu gelince, aradaki fark bir adım daha açılmış oldu.
Aranot:
Bu arada ıskalamışım. Bunun 2016 öncülü de varmış:
(Yorumu: Reel-aksiyon formlar % 99 başarısız oluyor, bu da öyle olmuş. Gwent rolündeki delikanlı, onun parodisi gibi. Bu arada vurgulamak önemli: Grafik sanatlar, görsel ifadelilikte hala fotoğraftan üstün.)
Kart oyunlarından çizgifilm ve sinemasal fragman üretme, daha önce denenmemiş örnekler yaratmış. Youtube’da başka örneği yok.
Buradaki örnekte, bilgisayar oyununun kart oyunu versiyonu, bir çizgiroman statikliğinde ve farklı çizgiyle gösterilmiş. Böylelikle, aynı kadraj içinde 2 farklı çizer kullanılmış gibi olmuş. Bu da, ekstra yaratı puanı demek.
Başlangıçta öyle olmadığı halde Witcher’in Gwent’i giderek, daha nuar bir çizgiroman-Conan-1970’ler olmaya doğru tam gaz gidiyor. Onun yaratık-canavar avları, Conan’ın o dönemki momentiyle onu aşarak çakışıyor.
Çıkış:
Burada önemli olan durum, yaratı yarışının hiç durmadan sürmesi. Mangalar tekledi, bilgisayar oyunu sinemasal fragmanları duraladı ama çapraz medya evrimini sürdürüyor.
O nedenle:
Avangard olmayan sanat, sanat değildir.
Hala ve hep.

(24 Mayıs 2017)

Hiç yorum yok: