Bu,
benim ilk gördüğüm bir örnek. Bilgisayar oyunlarının sinemasal fragmanları
olurdu ama bu, bir bilgisayar oyununun kart oyununun sinemasal fragmanı.
Witcher
çapraz medya olmakta, Assassin’s Creed ile baş edecek düzeyde. Aslına
bakılırsa, onun sinemasal fragmanları, toplamda Assassin’s Creed’inkilerden
daha çapraz medya ve daha meta-sinema oldu şimdiden.
Bu yılki
Assassin’s Creed’s sinema filminin vasatta kalması ve onun üzerine bir de bu
gelince, aradaki fark bir adım daha açılmış oldu.
Aranot:
Bu arada
ıskalamışım. Bunun 2016 öncülü de varmış:
(Yorumu:
Reel-aksiyon formlar % 99 başarısız oluyor, bu da öyle olmuş. Gwent rolündeki
delikanlı, onun parodisi gibi. Bu arada vurgulamak önemli: Grafik sanatlar, görsel ifadelilikte hala fotoğraftan üstün.)
Kart
oyunlarından çizgifilm ve sinemasal fragman üretme, daha önce denenmemiş örnekler
yaratmış. Youtube’da başka örneği yok.
Buradaki
örnekte, bilgisayar oyununun kart oyunu versiyonu, bir çizgiroman statikliğinde
ve farklı çizgiyle gösterilmiş. Böylelikle, aynı kadraj içinde 2 farklı çizer
kullanılmış gibi olmuş. Bu da, ekstra yaratı puanı demek.
Başlangıçta
öyle olmadığı halde Witcher’in Gwent’i giderek, daha nuar bir çizgiroman-Conan-1970’ler olmaya doğru tam gaz
gidiyor. Onun yaratık-canavar avları, Conan’ın o dönemki momentiyle onu aşarak
çakışıyor.
Çıkış:
Burada
önemli olan durum, yaratı yarışının hiç durmadan sürmesi. Mangalar tekledi,
bilgisayar oyunu sinemasal fragmanları duraladı ama çapraz medya evrimini
sürdürüyor.
O
nedenle:
Avangard
olmayan sanat, sanat değildir.
Hala ve
hep.
(24 Mayıs 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder