Perşembe, Ağustos 15, 2019

Neo-Seksüel Neo-Diskur’lar: Gender-kritik feminizmin anti-trans aktivizmini görmek


Önnot: ‘Diskur’, hem ‘söylev’, hem de ‘söylem’ demek. Lgbti, i’den sonrası için takılıp kalmasına karşın, sonunda kendine yeni tartışma alanları açabilmiş. Alıntı metni, buna bir örnek olmuş.
Alıntı:
“Stock, aşağıdaki iki iddiada bulunuyor gibi görünüyor:
“Trans kadınlar, gerçek lezbiyen arzunun nesnesi değillerdir (gerçi “anormal”, ya da “ideal olmayan” şartlarda lezbiyenler, trans kadınlara cinsel arzu duyabilir).
Trans kadınlar, lezbiyen olamazlar.”
Biz bu tartışmayı, Türkiye gibi 3.-4. Dünya ülkesi bir yerde, bir lezbiyenin, ‘bir biseksüelin lezbiyen sayılamayacağı’ diskurunu izlediğimizde gördük.
Vardığımız sonuç, felsefi / ontik kategori olarak, lezbiyen, biseksüel ve (burada) trans-kadın’ın farklı varlık / ontos tipleri olduğu oldu.
Ancak hiç kimse, kimin kime cinsel arzu duyup duyamayacağını belirleyemez. Heteroların ironik söylemiyle, ıslanmış vajinayla, kalkmış penisin vicdanı ve felsefesi olmaz çünkü.
+
“Küçük düşürmek için, trans kadınlara “erkekler” demek.”
Kim kimi küçük düşürüyor?
Kim kimden daha büyük?
Kim felsefi / ontik evsahibi?
Kim öteki?
Yanıt, sorularda yatıyor.
+
“Eğer translar iddia ettikleri gibi gerçekten en kötü durumdaki toplumsal grupsa, trans olmanın bazı kadınların (trans erkekler) ciddi anlamda aleyhine olduğu düşünülürse, feminist destek ve mücadelenin bir odağı olarak, yine de daha iyi durumdalar.”
Bu, en kötü durumda, en öteki, en azınlık, en haklı, en öncelikli kavgası, Museviler’in, kendilerinden başka hiç kimseye ‘holocaust’ kavramını kullandırtmamasından beridir var. Olay, yine ‘en’ ve ‘kim?’de.
+
“Lezbiyenler trans kadınlarla seks yapmayı ister mi ya da istemeli mi?”
Yanıt, trans-kadın Wachowski’lerin ‘Sense8’ dizisinde, senaryosunda, öyküsünde. O öyküde bu konu vardı ve bu rolü gerçek bir trans-kadın oynamıştı (ama lezbiyen roldeki kadının gerçekten lezbiyen olup olmadığını bilmiyoruz ama sevişme sahnesi müthiş gerçekçiydi).
+
“Buna ek olarak, çoğu kendi iradesiyle trans kadın olduğunu iddia eden, erkek genitalini muhafaza ediyor. Bazı trans aktivistler, kadın lezbiyenlerin erkek genitali olanlara cinsel çekim hissetmeyi reddetmesini “transfobik” buluyor.”
Hah, sonunda gerçek tartışma başlıyor.
Burada, ‘2312’deki hermafrodit-hermafrodit sevişmesine geliyoruz, limit bu çünkü. Nedense hiçbir aktivist, bunun gerçek yaşamda şimdiden karşılığının olduğunu düşünmüyor: Felsefeciler, gerçek yaşamdan kopuktur zaten.
Tersi de var:
Vajinasını muhafazaza edip, sakal bıyık çıkarttırıp, sonra da çiftinin çocuğunu taşıyan ve doğuran gerçek lezbiyenler de var.
Buna kim karışacak, kimin karışmaya hakkı var ki?
Asıl soru şu:
Penisli trans-kadınımsı biriyle sevişen bir lezbiyenin içine penis girerse, ne olacak? Tecavüz mü? Gönüllülük mü?
Peki, lezbiyen o zaman orgazm olacak mı? Olursa, ne olur? Lezbiyenliğe ihanet mi?
+
“Stock şu iddiaları ileri sürüyor:
Erkek şiddeti bir sorundur.
‘Trans kadın’ kategorisi, “dişilere” çekim hisseden ve “erkek gücüne” ve “genitaline” sahip kişileri de barındırıyor. (Yazarın notu: “Dişi” kelimesi burada açıkça trans kadınları dışlamak için kullanılıyor. “Erkek gücü” ve “genitali” ifadeleri de, bedenleri hakkında spekülasyon yaratmak üzere transfobik tutumlara yol açan korku ve tiksinme duygularını arttırmak amacıyla trans kadınları nitelemek için kullanılıyor.)
Trans kadınların cis erkeklerle aynı sıklıkta “erkek şiddeti” sergileyeceğini farz etmek için sebebimiz var.”
Çok iddialı bir sav.
Bu, üzerinde çalışılmamış bir konu. Sonuçta, işin içine hormon tedavisi giriyor, östrojen yani. Östrojenin de şiddeti azalttığı önesürülür hep.
Bunun üzerinde çalışılması gerekli.
+
Çıkış:
“Gender-kritik felsefeciler hakkındaki itirazlar, transları tektipleştirip, patolojikleştirerek ve nesneleştirerek, haklarındaki incitici ve aşağılayıcı argümanları savunmalarından kaynaklanmaktadır.”
Öyle yapmayanlar da var. 3.-4. Dünya’da olsa bile…
(15 Ağustos 2019)

Hiç yorum yok: