Bir
haber:
“Ped
markası Orkid'in yeni reklamı, sosyal medyada tartışma yarattı. Orkid'in
Türkiye'de nasıl satıldığına ilişkin tasarlanan reklam, sosyal medyada büyük
yankı uyandırmıştı.
Reklamda,
Türkiye’de pedlerin gazete kağıdına sarılarak satıldığı belirtiliyor ve kadın
haklarına yönelik ihlâllerin haberleri, markanın ambalajına yerleştiriliyor.
İngilizce yayınlanan reklamda ped paketi, tecavüz haberleri ve kadına şiddet
haberleri ile dolu bir gazete sayfasına sarılıyor. Yayınlanan Orkid reklamına,
hem destek verenler, hem de tepki gösterenler oldu.
Tepki
gösterenler, Türkiye pedlerin gazete paketine sarılı olarak satılmadığını
söyledi. Kimileri, reklamda Türkiye'nin aşağılandığını iddia etti.”
Orkid de
açıklama yapmış:
“Türkiye’de
Orkid markası için tasarlanan mağaza içi kampanyası, Türkiye’de ve dünyada
kadınların yaşadığı damgalanma, ekonomik kısıtlar nedeniyle hijyenik pede
erişememe ve toplumsal cinsiyete dayalı şiddet de dahil olmak üzere bazı ciddi
sorunlara ışık tutmak amacını taşıyordu. Bu sorunlar nadiren tartışılıyor,
genellikle utanç duygusuna dönüşüyor ve genç kızlar, kadınlar ve aileleri için
hayat boyu karşı karşıya kalacakları konuları oluşturuyor.
Fikrin
uygulanmasında niyetimizi tam olarak yansıtamadığımızı görüyoruz ve herhangi
bir yanlış anlaşılmaya sebep olduysa, bundan dolayı da üzgünüz. Ancak söz
konusu video, bir yaratıcı endüstri etkinliği için özel olarak, yerel ajansımız
tarafından mağaza içi kampanyamızı anlatmak amacıyla, Türkçe ve İngilizce olarak
hazırlanan bir başvuru filmidir.”
Açıklamada
ayrıca “Orkid, olumlu yönde gelişmeye katkıda bulunabilmek için fırsatları
değerlendirmek amacıyla çalışan ve bu amaç doğrultusunda da, 2018 yılında
Türkiye’de ekonomik kısıtlar nedeniyle pede erişemeyen kız çocuklarının
eğitimlerine devam edebilmelerine destek olabilmek için, 4 milyondan fazla ped
bağışı yapmış bir markadır. Kamuoyuna saygıyla duyururuz” denildi.”
Öncelikle,
reklamın İngilizce olması kafa karıştırıcı. Türkiye’de Türkçe bilmiyorlar ki üstüne
bir de İngilizce reklamı anlasınlar.
Sonra, film-kompozisyon olarak, 10 üzerinden ancak
1-2 puan alır.
Anafikir
ise berbat:
Ped, feministtir.
Bu
anafikir daha önce de, Nil Karaibrahimgil ve Hülya Avşar üzerinden
kullanılmıştı.
Ped
peddir. Nothing more, nothing less.
Özgür
kız, marka kadın, bunlar bir ped için uygun şeyler değildir. Çünkü, mesajları
kastı aşar, insanlar başka şeyler anlarlar.
Anlamış da.
Bizse,
ped reklamında anlaşılacak bir şey bulamadık.
Kompozisyonun
içeriği yok yani.
Bizce bu
olay, reklamcılık tarihine vaka olarak girmeli:
Bir
reklam nasıl intihar eder?
(25 Ekim 2019)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder