Beyhudelik ve nafilelik.
Ahmet
Hamdi'nin Mahur Beste'sindeki beyhudelik ve nafilelik, Orhan Pamuk'un Cevdet
Bey ve Oğulları'nda aynen var. Ortak ana motif, erkeklerin karılarıyla
yaşadıkları beyhudelik ve nafilelik.
+
Trans-Senkretizm.
Tektanrılılarınki
olsun, çoktanrılılarınki olsun, bir tanrının niteliklerinin zaman ve mekan
içinde değişmesidir.
+
Amerikan Tanrıları: Çizgiroman.
Çok-çok-çok
kötü. Bu dereceyi ilk kez bir popüler kültür ürününe verdim. Eksi bir yani,
kopya bile çekememiş yani.
Çizerleri
hiç mi labya minör / majör görmemiş?
*
(Yukarıdaki
im, özgün metinde ‘+’ idi ama değiştirildi, çünkü ‘+’, asıl metinlerde belli
bir kullanıma denk geliyor.)
Çizgiroman,
dizinin akışına bağlı kalmış. Kopyasızlık buradan.
Keza,
tiplemeler fecaat ki Odin'in romanda devken, dizide cücemsiliği ayrı bir
fecaatti.
*
Çizgiromanda
öykü akışı aşırı kabız, ilerlemiyor bir türlü.
+
Witcher: Compare and Contrast.
‘A Night
to Remember’ ile onun gerçek çekimini karşılaştır-karşıtlaştır.
(İkinci
linik, cep telefonunda izlendi, PC’de bulunamadı.)
+
Dipnot:
Bunlar,
cep telefonuna aldığım notlar. Formatları da böyle.
Çok iyi
anafikirler olmalarına karşın, anında uzun yazıya dökemediğim için böyle çekirdek düşünce olarak kalacaklar
gibi.
1986’da
yalnızca kuramsal eserler okumaya başladığımda da böyle notlar alırdım. Sonra
en geç Ocak 1994’te tam (tek bir harfinin değişmesine gerek olmayan) metinler
yazmaya başladım.
Yani
usta, yazıda aslına, basitliğe ve kısalığa geri dönüyor.
(Haziran-Temmuz 2019)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder