Cumartesi, Temmuz 13, 2019

Neo-Faşizm ve Neo-Anti-Faşizm: Tkywer ve Babylon Berlin





En zayıf yan dublaj. Ses-görüntü uyumu (senkron kastedilmiyor) yok.
Ayrıca Tkywer bir hata yapıp, kadrajlamaları ve kadraj-içi konumlandırmaları büyük perdeye göre tasarlamış. Televizyon ekranında düzenlemeleri sakil kaçmış.
Ronan, dizi ve çizgiroman biraradalığı sözkonusu: Yani bu eser bir çapraz medya. Sanat dizi filmi olması açısından da, az raslanan bir örnek.
Başka filmleri ve yönetmenleri anıştırma var: 1. sezon 1. bölümdeki tren çekme ve hipnoz planı, doğrudan Avrupa'ya gönderme.
Kabare, Grosz, Berlin Alexandre Meydanı, Türk Gambiti (hem romanı, hem filmi ile), Avrupa gibi, aynı konularda seyreden muazzam eser-rakipleri var. Ne yazık ki onlara kafa tutamıyor.
Tkywer, bir Fassbinder'cik bile değil. Çağdaş ve/ya nostaljik sentimentalizmi kavrayamamış ve en iddalı olduğu alan da bu.
Tarihi-siyasi-polisiye, yeni bir alt ve melez janr oldu.
‘Türk Gambiti dörtlemesi’ ile Boris Akunin (eski düzenlemeyle Bakunin) bu konuda açık ara önde hala.
‘Paris Babylon’ roman dizisi ve film dizisi, bunu şimdilik karşılayamamış.
Bunun için, Fassbinder’in yaşıyor olması, Tkywer’in de bu dizide onun asistanlığını yapması gerekirdi. Tkywer, ‘Lili Marlene’ gibi bir eseri üretebilcek kapasitede biri değil çünkü.
Ve şimdi tam da, neo-faşizm ve neo-engizisyon zamanı.
Neo-engizisyonu konusunu, Şeytan’ı öven popüler kültür ürünleri yazı dizimizde açımladık.
Şimdi, neo-faşizm popüler kültür ürünlerinde nasıl açımlanır, onun peşine düşme ve başka metinler yazma zamanı.
(12-13 Temmuz 2019)

Hiç yorum yok: