Pazartesi, Temmuz 15, 2019

Versus 3: Sinemada Gerçekçilik ve Kurmacacılık (Fiktifizm): Almanya 1970-2020


Lili ve Lola, 2 kurmaca öykülü film idi.
Berlin Alexandre Platz, gerçeküstücü bir romandan yapılmış, gerçekçi bir filmdi.
Rosa ve Hannah, biyografik öğeler üzerinden işleyen, gerçekçi filmlerdi.
Vision / Hildegard, kurmaca bilgiler üzerinden işleyen, biyografik bir film (2019).
Babylon Berlin, tarihi-siyasi-polisiye bir romandan yapılmış, gerçekçi bir dizi.
Diğer bir deyişle, tüm adı geçen sanat ürünlerinde anlatılan, gerçek yaşamda birebir görülebilecek şeyler.
Bizim köy romanlarında görülen klişe-tip'ler yok onlarda örneğin. Tarihi gerçeklere olabildiğince sadık kalınmış. Asıl önemlisi, görsel ve işitsel gerçekçilik de yüksek onlarda. Neredeyse 200 yıllık bir arşivleri ve bilgi birikimleri var çünkü.
O nedenle, ikna edicilikleri de yüksek. İlkokul müsameresi kılıklı işler değiller.
Ve son olarak:
Realistler ama sosyalist değiller, burjuva gerçekçisiler yalnızca. Artı, sosyalist gerçekçilerin tersine, yalan söylemiyorlar. Proleter-kült'lerin ne haltlar yedikleri arşivlerde kayıtlı.
Bu eserlerde gerçekçilik, bir amaç değil, bir araç yalnızca.
(13-14 Temmuz 2019)

Hiç yorum yok: