Pazar, Aralık 29, 2019

Çapraz Medyanın Ticari Sorunu


En basit olarak ele alalım:
Elimizde çizgiroman, film, oyun ve roman var.
Bunların kombinasyonu, 24 eder.
Çapraz medyada tüm bu seçeneklerin hepsi kullanıldı.
Son 10 yılın en çok seyredilen filmlerinin hemen hepsi çapraz medya ürünü.
Sorumuz şu:
Acaba, hasılat üzerinden bir karşılaştır-karşıtlaştır var mı?
Tabii, gerçekleştirme sırası da işin içine katılarak.
Bizim 2 savımız var:
Bir: Çapraz medya uyarlamaları giderek başarısızlık düzeyini abartıyor. Asssassin’s Creed ve Witcher gerçekten kötüler.
İki: Tüketici sayısını arttıracağına, azaltabilir. Çünkü, filmi sevmeyen oyuncu, oyunun devamını almayabilir. Çizgiroman içinse bu, üssel olarak geçerli.
Bizi ilgilendiren, neden böyle olduğu:
Öncelikle Hollywood yapımcıları, oyun hasılatlarının film hasılatlarını geçmesine karşı bir aşağılık kompleksi içindeler. Bu, bilinçaltlarını etkiliyor bizce. O nedenle, işlerini kötü yapıyorlar.
Devamında, Marvel, DC ve Walt Disney bir iş nasıl yapılmaz için inanılmaz gösterilerde bulunuyorlar.
Walt Disney’in Star Wars’tan sinek yağı çıkarması önemli değil, onu Lukas zaten yapmıştı. Sorun, Star Wars’ın bunu karşılayamaması.
Şerh: Tersi durumda GoT, malzeme bolluğu açısından Star Wars’un tersi durumda ama o da malzeme bolluğundan batırıldı. Beceriksizlik dediğimiz de zaten bu: Her durumda, işi batırmak.
Çizgiromancılarsa, çizgiromanın ruhuna ihanet etmiş durumdalar. Unutmamak gerekli, nüsha satışı olarak çizgiroman, Hollywood’dan öndeydi.
+
Çıkış:
Görünüş olarak, Hollywood zirvede ama bizce gidişat ve eğilim olarak batmış durumda.
Çapraz medya olmayan filmlerin hasılatta dibi vurması bunun kanıtı bizce.
Not: İlginç ama koşut bir durum internet televizyonculuğunda da var. Yani Netflix çizgisi, yalnızca ona özel değil, genel bir gidişat çizgisi ve o da uçuruma gidiyor.
(29 Aralık 2019)

Hiç yorum yok: