Pazartesi, Aralık 16, 2019

Monos : Film


Filmi, ‘Battle Royal 2’nin devaım olarak kabul edebiliriz.
+
+
Bu, İspanyola çekim tarzı.
‘Money Heist’ formatı gibi yani.
Bilindik bir öykü anlatma tarzının yeniden yorumu yani.
+
8 çocuk, 1 rehine, askere alınmış 1 süt ineği.
İnek, yabancılaştırma etkisi. Absürd.
İşlevi, süt vermesi. Realite.
Absürd x realite.
Öykü baştan hazır formatlı yani.
+
Neler var geçmişten gelen, çocuklu ve savaşlı?:
Sineklerin Tanrısı, roman ve film.
Bitirici’nin Oyunu, roman ve film.
Hepsinin tezi aynı.
Çocuklar, savaştan muaf ve azade değildir.
Kadınlar ve yaşlılar da.
Yani tüm savaşlar, baştan topyekun ve imhasaldır.
Eğer bunun öyküsü birebir anlatılırsa, kakafoni olur.
O nedenle, parametreler azaltılmış, çevre yalıtılmış.
Sonrası, ‘Libera Me’ sürrealizmi ve abstraktivizmi.
+
Bizce hala sorun şu:
Dünya’nın bütün ülkeleri suçlu çocuklarla dolu.
Bunun sinemadaki karşılığı çok zayıf.
‘Tanrıkent’ hariç ki o da yine bir Latin Amerika ürünü.
Örneklerden anladığımız kadarıyla, yetişkin sinemacılar, senarist, yönetmen, vd, bu konuyu kavrayamıyor ve anlatamıyor.
Mono, buna çeyrek ileri adım koymuş ama yarım geri adım da koymuş.
Çok çok fazla klişe kullanmış yani.
‘Hommage’ları da kullanışsız.
+
O nedenle biz hala bu konunun bir no’sunun ‘Battle Royal 1-2’ olduğu kanısındayız. İlk filmden 20 yıl sonra bile yani.
(15 Aralık 2019)



Hiç yorum yok: