Seyirci
sayısı, 70,4’ten 57,6 milyon kişiye düştü. Bunun tamamına yakını, yerli
filmlerde oldu.
Toplam
hasılat dolar bazında, 2015’teki 251’den, 165 milyon dolara düştü.
En çok
hasılatlı Hollywood filmi, 2 milyar dolar hasılat yapıyor.
Karşılaştır-karşıtlaştır. 100 küsur film ve 1 film.
Köşe
yazarı gidişatı şuraya bağlıyor:
“Derinleşen
ekonomik krizle birlikte düşünüldüğünde, yerli sinemayı ciddi bir sınav
bekliyor. Aksi durumda salonların tıpkı 90’lı yıllardaki gibi Hollywood
istilasına uğraması işten bile olmaz!”
Bizce
öyle değil.
Öncelikle
şu:
0 yerli
film olsa, o hasılatın tümünü Hollywood filmleri yapmaz, yapamaz. Yaklaşık yine
aynı hasılatı yapar.
Bizim
Siyad tipi olsun olmasın, eleştirmenlerimiz şunun ayırdında değilller.
Dünya’da
oyun hasılatı, film hasılatını çoktan geçti.
Yani,
1970’lerdeki televizyona, 1980’lerdeki videoya kayış gibi, 2010’larda ve
2020’lerde de oyuna kayış var.
Artı,
çapraz medya olarak çizgiroman veya oyun uyarlaması dışında, Hollywood da
inişte.
Bizdeki
özel durum şu:
2018
sonu ve 2019 başı için, bizim sinemacılar yangına benzin döktüler ve sonun
gelişini ivmelendirdiler. Yani bu süreç 5 yıl alabilirdi, 1 yıl almadı.
Bizce,
aradaki fark şu:
Hollywood,
çizgiromanı film yaparken epeyi değiştiriyor ama Recep İvedik hep aynı, hep
aynı. Seyirci de, viralite kuralı gereği, birincide 10 ise, beşincide 2 verim
sağlıyor.
(29 Aralık 2019)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder