Salı, Ocak 12, 2016

Facebook Monoloğu

Türkiye sınırına yakın, Hatay'ın hemen güneyindeki Suriye Medaya'da insanlar kuşatma altında açlıktan ölmeye başlamış. Yamyamlık olayı olup olmadığı bilgisi yok. Merak ettiğim şu: Herşey olup biterken, tüm partiler, tüm işadamları, şu bu, Türkiye'de de benzer koşullara gidildiğini görmüyorlar mı? Bu ülkede, 1915'te çocukları kesip çengelde satan kasap vardı. (Kaynak: Refik Halid Karay.) İktidar seçkinleri, hepsinin kaçamayacağını, bir bölümünün ızgara olacağını anlayamıyorlar mı? Anlıyorum ki Spartacus, evsahiplerini doğrarken çok haklıymış.
+
Diyanet İşleri'nin ensesti olağan sayan fetvasından sonraki gelişmeler ilginç: Başkan, bilgi verdikleri için insanları suçladı. Üstelik, kendi hempaları Dilipak çıkıp, günah evlerini anlattıktan 1 gün sonra. Bu ülkedekiler, Müslüman bile olamadı ya, ona çok gülerim. Not: Ensestin belli (18 yaş üstü ve gönüllü) biçimlerine karşı değilim: Başkan yerine, beni sapık sayabilirsiniz yani.
+
Yangında ilk kurtarılacak şey mi arıyorsunuz? Bilgi ve zekayı kurtarın önce. Olmadı, Tübitak'ın kendisinin toplayıp imha ettiği, Tübitak bilim kitaplarını kurtarın. Daha çok işe yarar. Bırakın, onu ya da bunu tabu, insanlığın son kalesi saymayı. Eşcinseller evlenince, insanlık batmadı, tam tersine eşcinsellik kurumu battı ve/ya zarar gördü. Kendi kafalarına sıktılar yani.
+
Bugün, nasıl desem?, çok tiz, çok yırtıcı duygular yaşadım. Bu duyguları 20'li yaşlarımda bıraktım sanıyordum. Kendimi devrim öncesindeki koşullarda delice duygular yaşayan insanlar gibi hissettim. İlginç olan şu: Aklım başımdan gitmedi. (Ancak, bende id ile süperegonun yerleri çapraz değişiktir.) Tam tersine, arabesk dinleyip, onu analiz ettiğim yıllar gibi, kültürün zehrini içip, onu gelecekbilimsel olarak açan bir içgörü yaşadım. Eskiden bu zehirler bende travma yaratırdı. Demek ki deliliğimin fabrika ayarlarında oynama olmuş. Düşmanın üzerine ağır ağır yürüyorum gibi. Sonuçta, gaz frene çok yakın (Ferhan Şensoy) ve kasap kancadaki ete çok yakın (bunu ben uydurdum, ‘Taht Oyunları’ repliğinin üzerine). Bildiğim, araf yok ve cehennem ve cennet içiçe. Olağandır: Çünkü rönesans ve engizisyon içiçeliği tarihte olabildi daha önceden. Sanırım, TC de aynı koşullara yelken açtı. Çıplak derili bir deli olarak, ilk benim ruhum ürperdi. Fırtına öncesi sessizlik değil bu, daha çok esintideki kan kokusu: Kendi kanımın ve başkalarının kanının kokusunu alıyorum.
+
Ve accaip olan şu: O kan kokusu, benim pusulam olacak gibi. Şerh: Adı tam 'kan kokusu' olmayabilir ama kendi libidomun salgısının, özellikle korku salgısının kokusunu algıladım bugün. Eski ustalarım baki: Makyavelli-Neçayef ikilisi ve Fassbinder-Kafka ikilisi: Başkalarının ölümleri ve kendi ölümlerimiz. Tam sözcük ne bilmiyorum ama aklıma 'grief-passion' geldi: (Yeis) Yas-tutku. Zeka-bilgi tümleşiği gibi. Ölümlerimin (şimdiye kadar hiç tutamadığım) yasları ve gelecek yaşamın tutkusu. Eh, bu da doğrudan öldürmek demek. Son 15 dakikadaki paragraflarımı yarın Rehaca'ya bile çevirmem gerekecek. Yine, kendi yazdıklarımı tam anlayamadım.
+
Dipnot:
‘Word’e ‘kopyala-yapıştır’ yaptıktan sonra yeniden okudum yazdıklarımı.
Yazdıklarımın anlamı şu:
Kafka ve Fassbinder aynı dönemi anlatır ama Kafka geleceğe doğru ve Fassbinder geçmişe doğru bakar ki ikisi de ölü bir an ve ölü bir kültür görürler ve bunun travmasını sanatçı olarak dilegetirirler. Ben nasıl ki Makyavelli-Neçayef dikmesi alıyorsam, Fassbinder-Kafka dikmesini de alıyorum, çünük geçmişbilim-gelecekbilim bireşimi var elimde, en azından bir tanesi şimdilik. Ancak bu durumda ben, Acı’yı da istatistik (1’den sonrası çok) kılmış oluyorum, eğer öyle sayılacaksam, faşizmim burada. Bense, bunu eksodus olarak yapıyorum, 5,5 yıldır fellik fellik aradığım eksodus olarak.

Benim yazdıklarım da, kendi geçmişimle kendi geleceğimin duygularını üstüste çakıştırmak olmuş. Duygusal kırınım saçakları(m), benim gibi nesnel-kurmacadışı yazan biri için ilginç bir momentte.

Hiç yorum yok: