Bunun
neden daha önceden akıl edilmediğini hep merak ederdim. Yapmışlar. Ancak
2014’te.
Alaska’daki
bir İnnuit kabilesinin kültürünü yaşatmak için, onun folkloründen 8 bölümlük
bir oyun yaratmışlar.
Oyun,
problem çözme olarak ilerliyormuş.
İlk
video oyununu, taa 1970’lerde, tümüyle raslantıyla, satılmak üzere ABD’den
getirildiğinde gördüm.
Sonraki
40 yılda hiç oyun oynamadım. Bir oyun
bakiresiyim yani.
Ancak,
video / bilgisayar oyunları hep ilgimi çekti. Tarihini hep okuyagelirim.
Olanaklarını
görüyordum, kullanılmadığını da görüyordum. Üzülüyordum.
40 yıl
çok uzun bir süre. Teknoloji gelişimi için de, kültürel değişim için de. Eğitim
de, 7 milyar kişiyi okula tıkmak değil.
Bu 40
yılda, Portal gibi, Catherine gibi, Never Alone gibi oyunların sayısı çok çok
az oldu. On binlercede 5-10 tane belki.
Burada
ciddi oyunu, hem Hollanda Sel Tasarımı 2015 için, hem de problem çözme veya
gerçeklik simülasyonu (uçuş simülasyonu) gibi ciddi tasarımlar için kullandık.
Ölü dil
Ubıhça’yı, yeniden canlandıracak bir bilgisayar oyunu olabilir örneğin.
Bu
türden çıkışların, tüketicilerin değil, oyun üreticilerinin sorumluluğunda
olduğunu düşünüyoruz. Hatta bu tür oyunların, Never Alone’daki gibi, kar
amaçsız ve hatta bedava dağıtılan olmasını tasarlıyoruz ki bu oyunu kamu
yararına bir kurum desteklemiş zaten.
Yani, Wikipedia’nın oyun alanı versiyonunu
tasarlıyoruz ve öneriyoruz.
Nokta.
Es. Bu konu kesinkes sürecek.
Dipnot:
Ayrıca,
Youtube’un kamu spotu reklamları ve bu türden kar amaçsız oyunları,
listelerinin epeyi başına taşımasını da öneriyoruz buradan. Bu oyunu, ‘2016
oyun fragmanı’ taramamın, 12. Sayfasında görebildim ki o da yandan yandan sıçradığım
için (sağ taraftaki listeyi izledim, çünkü film fragmanlarında da, ilk 100
ticari ve para ödenmiş parçanın dışına, ancak öyle çıkabiliyorsunuz). Bu, ayıp
ötesi bir dolaylı-engelleme.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder