Son 5
yıldır yoğun vurguyla yazıyoruz.
Günümüzün
teknolojk devleri batmak için özel bir uğraş veriyor noktaya geldi.
En son
örnek Yahoo olmuş:
“Bir
zamanların internet devi satış görüşmelerini yürütmeleri için Goldman Sachs, JP
Morgan ve PJT ile anlaştı.
İnternet
devinin potansiyel alıcıları arasında Alibaba’nın da adı geçiyor.
Şirketin
potansiyel bir satış için üç banka ile anlaşmasının ardından hisseleri seans
öncesi işlemlerde yüzde 2.7 düştü.
Yahoo
geçen yılın son çeyreğinde 4.3 milyar dolar zarar açıklamıştı.”
Yahoo o
denli çok hata yaptı ki:
Egroups’u
sitesini, ilk 10’da iken satın alıp sıfırladı.
İnternetin
25 yılından sonra, portal da portal diye hala ayak diriyor.
Yahoo
Haberler bir hiç olmasına karşın hala sürüyor.
Arama
motoru berbat. (Google da hala berbat, ayrı konu.)
Bir tek
e-postaya sıkıştılar ve o da yetmedi.
Asıl
önemlisi şirket, belki 10 yıldır berbat durumda ve hala bir Yahoo yeniliği
duyamadık 10 yıldır.
Blogger
ve Wordpress varken, bir blog sitesi bile kuramadı.
Alışverişe
yönelemedi.
Yani,
aslına bakılırsa hiçbirşey yapamadı.
Burada
önemli olan şu:
En
berbat şirket bile, havuzda 10 yıl tırışkadan nağmeler olarak sağ kalabiliyor.
Teknolojik rekabetin bu kadar çok olduğu bu zamanda bile.
Yapılabilecek
olan şu:
Yahoo’nun
altbirimleri tek tek bölünür ve satılır. Taliplerden Alibaba (Çin) da herhalde
haber sitesi olmak niyetinde değil, altyapıyı istiyor yalnızca.
Not:
Aynı
durumların Bing ve Msn için de geçerli olduğunu düşünüyoruz. Ancak, IE’un marka
tasfiyesini 10 yılda akıl eden şirket, biraz zor intikal eder gibi. Word’ü 40
senedir düzeltemediler, o kadar yani.
Yani:
İnternette
kartelleşen ve her alana giren Google dışında, tüm siteler battı batıyor.
Hayır,
teknolojik yolun sonuna gelmedik, Batı dunkofluğunun sonuna geldik. Nasıl ki
Hindistan ve Çin siteleri artık ilk 20’de varsa, Alibaba da bu büyükleri
sollayacak, buna eminiz.
Ancak
yine de saptama:
Hayır,
internette hala gerçek yenilik belirtisi yok henüz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder