Bir
haber:
“The
Rift is scheduled for release on March 28, 2016, making it one of the first
consumer-targeted virtual reality headsets.”
Yani:
28 Mart
2016’da ilk sanal gerçeklik kafasetlerinden biri, Oculus Rift markasıyla
piyasaya giriyormuş.
7 tanesi
daha yolda imiş:
“PlayStation
VR
HTC Vive
Samsung
Gear VR
Razer
OSVR
Sega VR
Google
Cardboard
Virtual
Boy”
Bunlardan
Google’ınki için haber:
“Google’ın
çıkaracağı VR cihazı Oculus Rift’e değil de daha çok Samsung Gear’a rakip
olacak. Bu da cihazın Oculus Rift gibi kendi içerisinde bir teknoloji
barındırmayacağı ve tıpkı Cardboard ile Samsung Gear gibi içerisine akıllı
telefon yerleştirilerek çalışacağı anlamına geliyor.”
Sanal
gerçeklik = Virtual reality.
Oculus
Rift, askeri olarak kullanılmaya daha yatkın yani.
Ticari
geleceği daha parlak yani.
Ancak,
tasarım hatası var:
Bildiğimiz
tepe-yarım kask gibi olması gerekliymiş. Çene bağıyla da, kask gibi kafada
tutulurmuş.
Gözlüklerin
iyice yassılaşması gerekli. Çünkü ağır olacaktır bu tasarım.
Donanım
bölümü kolay da, 6-7 yıldır yazdığımız üzere, yazılım bölümü hala çok zayıf.
O
nedenle biz, ciddi oyun ve çapraz medyanın iyi geliştirilmesi gerektiğini
savunageldik.
Bugünkü
bilgisayar oyunu sinemasal fragmanları, % 35 gibi, bir 3 boyutlu gerçeklik tasarımı başarısı yakalamış durumda ancak.
Oysa, %
80’den aşağısı kurtarmaz.
O
nedenle, gerçek / selüloit görüntüleri bilgisayarlaştıracak / sanallaştıracak /
dijitalleştirecek bir anti-Machinima
yazılıma gereksinim vardı: 10 yıldır.
Tabii ki
tüm bunlar halledilecek.
Bizim
burada imlediğimiz şu:
Bir:
Google
gibi bir dev bile, ticari olanla gerekli olanı ayırsayamadı. Ciklet 1’e 200 kazandırır ama gerekli
değildir, çelik 200’e 1 kazandırır ama gereklidir: Temel ekonomik
ilkelerden biridir bu.
İki:
Google
bile, teknoloik sektörün evrimini kavrayamadı. Oysa yalnızca, Google tarama
ile, öncülleri (Altavista gibi) 2 devi oranlamaları yeterliydi bunun için.
Üç:
Zaten
askeri alana girdiler çoktarn (savaş robotları ile), bari tam gireydiler. Ordu
(ABD’deki) onlara yazılım ve veri tabanı
desteği sağlardı.
Dört:
Google
bile, geçileceğini kabullenemiyor ve bu da onun geçilebilir olmasını sağlıyor:
Öncünün, cephedekinin, avangardın
dilemmasıdır bu.
Google Saat’ta
teklediler. Sanal gerçeklikte de öyle olacağa benziyor.
Tabii ki
ilk olan, hep sona başta kalır diye şey yok ve bu Oculus Rift için de geçerli
ama sürecek bir şirket için, ilk depar önemlidir her daim.
Google
üzerinden 7, Windows Word üzerinden 25 yıldır aynı şeyi söylüyoruz:
İşinizi
iyi yapın.
Malınızı
nitelikli kılın. Bunun için, gerekirse zarar edin.
Bakın:
Windows,
artık Internet Explore markasını piyasadan siliyor.
Neden?
Marka ünü berbat da ondan. Oysa, bir zamanlar en
yaygın olan internete ulaşma programı o idi.
Google’ın
da, özellikle son 2-3 yılda kilitlenmecesine, öyle olmakta olduğunu
belirtiyoruz ısrarla.
Yanısıra,
Oculus Rift’in de daha ilk adımdaki hatalarını belirtiyor ve balığın baştan
çürük kokabileceğine dikkat çekiyoruz.
Yani:
Hepsi
de, 5/10 veya aşağısı oranda verimde ve tüm alanlar hala açık.
Yahu:
Düşürün
şu ekzoskeletonları 40 bin dolardan 10 bin dolara. Neredeyse, 15 yıllık
teknoloji oldu o, eskidi ve bitti patenti yani (ileri teknoloji patentleri kısa
vadeli Dünya’da). Sürümden kazanın, milyonlarca satın. Hümanist imajlı halkla ilişkiler desteğiniz olsun.
En
önemlisi:
Paraya
gereksiniminiz kalmadı (hiç olmazsa Gates’e bakın bir). Artık, insanlıktan alma
değil, insanlığa karşılıksız verme
zamanınız geldi ve geçiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder