Cuma, Şubat 12, 2016

Sanal Gerçeklik, Oculus Rift ve Google SG

Bir haber:
“The Rift is scheduled for release on March 28, 2016, making it one of the first consumer-targeted virtual reality headsets.”
Yani:
28 Mart 2016’da ilk sanal gerçeklik kafasetlerinden biri, Oculus Rift markasıyla piyasaya giriyormuş.
7 tanesi daha yolda imiş:
“PlayStation VR
HTC Vive
Samsung Gear VR
Razer OSVR
Sega VR
Google Cardboard
Virtual Boy”
Bunlardan Google’ınki için haber:
“Google’ın çıkaracağı VR cihazı Oculus Rift’e değil de daha çok Samsung Gear’a rakip olacak. Bu da cihazın Oculus Rift gibi kendi içerisinde bir teknoloji barındırmayacağı ve tıpkı Cardboard ile Samsung Gear gibi içerisine akıllı telefon yerleştirilerek çalışacağı anlamına geliyor.”
Sanal gerçeklik = Virtual reality.
Oculus Rift, askeri olarak kullanılmaya daha yatkın yani.
Ticari geleceği daha parlak yani.
Ancak, tasarım hatası var:
Bildiğimiz tepe-yarım kask gibi olması gerekliymiş. Çene bağıyla da, kask gibi kafada tutulurmuş.
Gözlüklerin iyice yassılaşması gerekli. Çünkü ağır olacaktır bu tasarım.
Donanım bölümü kolay da, 6-7 yıldır yazdığımız üzere, yazılım bölümü hala çok zayıf.
O nedenle biz, ciddi oyun ve çapraz medyanın iyi geliştirilmesi gerektiğini savunageldik.
Bugünkü bilgisayar oyunu sinemasal fragmanları, % 35 gibi, bir 3 boyutlu gerçeklik tasarımı başarısı yakalamış durumda ancak.
Oysa, % 80’den aşağısı kurtarmaz.
O nedenle, gerçek / selüloit görüntüleri bilgisayarlaştıracak / sanallaştıracak / dijitalleştirecek bir anti-Machinima yazılıma gereksinim vardı: 10 yıldır.
Tabii ki tüm bunlar halledilecek.
Bizim burada imlediğimiz şu:
Bir:
Google gibi bir dev bile, ticari olanla gerekli olanı ayırsayamadı. Ciklet 1’e 200 kazandırır ama gerekli değildir, çelik 200’e 1 kazandırır ama gereklidir: Temel ekonomik ilkelerden biridir bu.
İki:
Google bile, teknoloik sektörün evrimini kavrayamadı. Oysa yalnızca, Google tarama ile, öncülleri (Altavista gibi) 2 devi oranlamaları yeterliydi bunun için.
Üç:
Zaten askeri alana girdiler çoktarn (savaş robotları ile), bari tam gireydiler. Ordu (ABD’deki)  onlara yazılım ve veri tabanı desteği sağlardı.
Dört:
Google bile, geçileceğini kabullenemiyor ve bu da onun geçilebilir olmasını sağlıyor: Öncünün, cephedekinin, avangardın dilemmasıdır bu.
Google Saat’ta teklediler. Sanal gerçeklikte de öyle olacağa benziyor.
Tabii ki ilk olan, hep sona başta kalır diye şey yok ve bu Oculus Rift için de geçerli ama sürecek bir şirket için, ilk depar önemlidir her daim.
Google üzerinden 7, Windows Word üzerinden 25 yıldır aynı şeyi söylüyoruz:
İşinizi iyi yapın.
Malınızı nitelikli kılın. Bunun için, gerekirse zarar edin.
Bakın:
Windows, artık Internet Explore markasını piyasadan siliyor.
Neden?
Marka ünü berbat da ondan. Oysa, bir zamanlar en yaygın olan internete ulaşma programı o idi.
Google’ın da, özellikle son 2-3 yılda kilitlenmecesine, öyle olmakta olduğunu belirtiyoruz ısrarla.
Yanısıra, Oculus Rift’in de daha ilk adımdaki hatalarını belirtiyor ve balığın baştan çürük kokabileceğine dikkat çekiyoruz.
Yani:
Hepsi de, 5/10 veya aşağısı oranda verimde ve tüm alanlar hala açık.
Yahu:
Düşürün şu ekzoskeletonları 40 bin dolardan 10 bin dolara. Neredeyse, 15 yıllık teknoloji oldu o, eskidi ve bitti patenti yani (ileri teknoloji patentleri kısa vadeli Dünya’da). Sürümden kazanın, milyonlarca satın. Hümanist imajlı halkla ilişkiler desteğiniz olsun.
En önemlisi:

Paraya gereksiniminiz kalmadı (hiç olmazsa Gates’e bakın bir). Artık, insanlıktan alma değil, insanlığa karşılıksız verme zamanınız geldi ve geçiyor.

Hiç yorum yok: