7 ana
duygumdan biri olarak, eski, orta veya yeni moment olabilir, anarşist realist
duygum var mı?
Önce
onun ne olabileceğine bir bakayım:
İlkin: İsyan
duygusu.
O var.
Hep vardı.
İtaatsizlik
ama sessiz itaatsizlik.
Asker
kaçaklığı ama vicdanı ret değil.
Allah’a,
babaya, devlete itaatsizlik ve yine sessiz isyan.
Otorite
veya iktidar anlamında değil, seni ezmesi anlamında. Seni yönetmeye kalkması
seni ezmesini gerektiroyr, çünkü sen hem farklısın, hem de marjlararası selyir
halindesin. Azınlıklar içinde azınlıksın yani.
Sonra:
Bilme arzusu ve oryetasyonu.
Herşeyi
olduğu gibi bilme, göründüğü gibi değil.
Metafizik
ontolojim ve metafiziği bilim sayan epistemolojim buradan kaynaklanıyor zaten.
Bu
ikisi, beni yaşadığım yerzamanın hem Batı, hem de Doğu kültüründe anarşist
realizm demek oldu.
Ben
kendimdeki anarşizmi görmeden henüz, başkaları gördü ve bir de adlandırdı.
Demek ki aşikarmış anarşizmim.
Geceleri
yıldızları seyretmem, bir de bunu 1974 Kıbrıs Savaşı (Temmuz) sırasındaki İzmir
karartma gecelerinde yapmam, tam anarşist realist üslupta bir davranış oldu. Herkes ergen iken,
karanlıkta saklanbaç ve münasebetsiz başka şeyler oynar iken, ben saklanır ve
yıldızları seyredirdim. Onların bilgisinin peşindreydim çünkü ve hala da
öyleyim. Ölene kadar da öyle kalacağım.
Meteor yağmurunun sesi olduğunu o zaman dinledim ve taa
30 yıl sonra, bir astronomi ansiklopedisinden bu bilgiyi doğruladım.
Epistemik
anarşizm, resmi paradigmaya karşı çıkmak
da oluyor.
Feyerabend
ve Capra, bilim felsefesi açısından böyle sayıldılar çünkü.
İşte
beni anarşist realizmim, onları da solladığımda, 1995 gibi tam olmuştu. O
sırada aynı zamanda, kültürel dedem Kafka’yı ve kültürel babam Fassbinder’i de
sollamış ve bunu ‘Fassbinder-Kafka’ metni ile ‘Kitapname’de yazmıştım parça olarak.
Not: En
azından 2015’ten beridir ben artık bir kültüre dee ve bir kültürel baba oldum.
‘Menzile ermek’ dediğim buydu 2010 gibi. Aziz Nesin’in en onun bunun çocuğu’nun en usta olup, kendisine saygı duyulması diye
ironiyle yazdığı da buydu.
Demek ki
bu duygum var ama (öfke-nefret ikilisi gibi) asal-duygu olarak değil de, toplam bir fon-panorama bileşik-duygu olarak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder