Bekmambetov,
özgün yaratıcılıkları olan bir yönetmen. Bunu yapabilirdi.
Üçüncüsü,
alacakaranlık olacaktı ama olmadı.
Neden?
Bekmambetov,
Holywood’a gitti.
Bu,
görünen neden.
Estetiko-pomitik
nedenler:
Rusya’nın
Putin pili bitti.
Yaratıcılığa
öynelmenin pili bitti. Bu, Bekmambetov için geçerli. Yaratıcılık libidosu
sınırlıymış.
Gün
doğumu, gün batımı, Ay tutulması, Güneş tutulması çeşitlemeleri ve aşkınlıkları
hayal edilemedi. Özelllikle tutulmalar, bu filmin öykü akışına çok uygundu.
Triloji
yapmak hep zordur, bu kez de öyle oldu.
Üçüncü
ayak, ‘Türk Gambiti’ oldu. Ki o da o yönetmenin tek iyi filmi oldu.
Böylelikle,
Asya Sineması’ndaki duraklama devrinin Rus momentini tanımlamış olduk.
(22-23 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder