Pazartesi, Nisan 25, 2016

Night-Day Watch İkilemesi, Neden Üçleme Olamadı?

Bekmambetov, özgün yaratıcılıkları olan bir yönetmen. Bunu yapabilirdi.
Üçüncüsü, alacakaranlık olacaktı ama olmadı.
Neden?
Bekmambetov, Holywood’a gitti.
Bu, görünen neden.
Estetiko-pomitik nedenler:
Rusya’nın Putin pili bitti.
Yaratıcılığa öynelmenin pili bitti. Bu, Bekmambetov için geçerli. Yaratıcılık libidosu sınırlıymış.
Gün doğumu, gün batımı, Ay tutulması, Güneş tutulması çeşitlemeleri ve aşkınlıkları hayal edilemedi. Özelllikle tutulmalar, bu filmin öykü akışına çok uygundu.
Triloji yapmak hep zordur, bu kez de öyle oldu.
Üçüncü ayak, ‘Türk Gambiti’ oldu. Ki o da o yönetmenin tek iyi filmi oldu.
Böylelikle, Asya Sineması’ndaki duraklama devrinin Rus momentini tanımlamış olduk.

(22-23 Nisan 2016)

Hiç yorum yok: