Çarşamba, Nisan 27, 2016

Ferhan Şensoy, Münir Özkul'dan Devraldığı Kavuğu Rasim Öztekin'e Devredecek

Olmadı.
Öztekin, Şensoy’a zamanında yamuk yapmıştı.
Öztekin, o kadar iyi değil, iyi oyuncu bile değil gerçekte.
Yaş olarak Şensoy’a yakın. Daha genç biri olmalıydı.
En sonuncusu ve önemlisi:
Kavuk devredilmemeliydi, müzeye konmalıydı.
İronik olarak Şensoy, orta oyununu bitiren orta oyuncu olarak tarihe geçti çünkü.
Daha doğrusu:
Orta oyunu; kukla ve Karagöz gibi tarihe gömüldü. Son usta Özkul, Dümbüllü aracılığıyla, geçiş döneminde ve çok gençliğinde onu icra edebildi.
Bencesi, ‘Şahları da Vururlar’dan başlayarak Orta Oyuncular, hiç orta oyunu yapmadı.
Ona en benzer şeyi, Nejat Uygur yaptı.
Şensoy’un yaptığı, Haldun Taner’in onu taa 18 yaşında keşfettiği üzere, kabare tiyatro idi, alaturka versiyonu olarak tabii ki o da, ‘Cabaret’ filmindeki kabare olarak değil.
30 yıllık bir yanlışlık yanlışlık olarak sürdürülüyor.
‘Ölen Bir Kültür Üzerine İncelemeler’imiz, bu konu üzerinde böyle.
Dipnot 1:
Ek durum olarak, Aşık Veysel’in sazını Fikret Kızılok’a devremesi ama onun da hiç folk yapmaması durumu var. ‘Anadolu Folk’ aslında ‘Anadolu Pop’ müzik oldu hep, 1960-1980 arasında.
Dipnot 2:
Şensoy, yufka yürekli ihtiyar moduna, taa 2005 gibi, Ulvi Alacakaptan’ı da affederek geçmişti.

(25 Nisan 2016)

Hiç yorum yok: