Olmadı.
Öztekin,
Şensoy’a zamanında yamuk yapmıştı.
Öztekin,
o kadar iyi değil, iyi oyuncu bile değil gerçekte.
Yaş
olarak Şensoy’a yakın. Daha genç biri olmalıydı.
En
sonuncusu ve önemlisi:
Kavuk
devredilmemeliydi, müzeye konmalıydı.
İronik
olarak Şensoy, orta oyununu bitiren orta oyuncu olarak tarihe geçti çünkü.
Daha
doğrusu:
Orta
oyunu; kukla ve Karagöz gibi tarihe gömüldü. Son usta Özkul, Dümbüllü aracılığıyla,
geçiş döneminde ve çok gençliğinde onu icra edebildi.
Bencesi,
‘Şahları da Vururlar’dan başlayarak Orta Oyuncular, hiç orta oyunu yapmadı.
Ona en
benzer şeyi, Nejat Uygur yaptı.
Şensoy’un
yaptığı, Haldun Taner’in onu taa 18 yaşında keşfettiği üzere, kabare tiyatro
idi, alaturka versiyonu olarak tabii ki o da, ‘Cabaret’ filmindeki kabare
olarak değil.
30
yıllık bir yanlışlık yanlışlık olarak sürdürülüyor.
‘Ölen
Bir Kültür Üzerine İncelemeler’imiz, bu konu üzerinde böyle.
Dipnot 1:
Ek durum
olarak, Aşık Veysel’in sazını Fikret Kızılok’a devremesi ama onun da hiç folk
yapmaması durumu var. ‘Anadolu Folk’ aslında ‘Anadolu Pop’ müzik oldu hep,
1960-1980 arasında.
Dipnot
2:
Şensoy, yufka yürekli ihtiyar moduna, taa 2005
gibi, Ulvi Alacakaptan’ı da affederek geçmişti.
(25 Nisan 2016)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder