Pazar, Ağustos 27, 2017

Fotoğraf(l)a Nasıl Küfredilir?

Tarkovski gibi, filmlerine yerli yersiz birkaç kare haç karesi yerleştirerek, SSCB gibi bir ülkede reel sosyalizme küfredilir.
Ülkü gibi, ölü kedi çekerek, kediseverlere ve kediseverliğe küfredilir.
Fassbinder gibi, ‘1968 Sonbaharında Almanya’dizisinde, kendi bölümünde, ortalıkta Adem Baba gibi dolanarak, 1968’in heteroseksizmine küfredilir.
Von Trotta gibi, ‘Hannah Arendt’ filmini çekerek, Museviler’e ve bugünkü koşullarda İsrail’e küfredilir.
Soru kipi 1: Yine Von Trotta’nın ‘Rosa’sında, Rosa’nın bir domuz çiftliği ve onu az döven bir koca sahipliği hayali, feminizme bir küfür müdür? Sonuçta, söyleyen de, söyleten de / aktaran da kadın (Rosa gerçek yaşamında, gerçekten bunun mealinde bir şey söylemiş ve işin tuhafı, toplama kampında ölen ve ne Musevi, ne marksist olan Kafka’nın Milena’sının da böyle bir söylemi var).
Soru kipi 2: Atatürk’ün mayolu fotoğrafı, onun kutsallığına bir küfür müdür?
Çizgen gibi, elips olmayan bir kompozisyonu elips çiziminin içine alarak sergilemek fotoğrafa küfürdür.
Renkli fotoğraf kitapları yazanların bilimsel cehaleti, fotoğrafın görselliğinin nörolojisine küfürdür.
Prokodin-Gorskii’nin fotoğraflarının 100 yıl sonra gerçekten asıl durumlarına, renkliliklerine gelebilmesi, tüm fotoğraf tarihine toptan ve çok ağır küfürdür. Seni aşanı ez ve kaydını sil, tezidir, sanatsal ve bilimsel faşizmdir aynı zamanda.
(23 Ağustos 2017)



Hiç yorum yok: