Pazartesi, Aralık 11, 2017

Budalalar Gemisi Batarken = Ve Gemi Gidiyor

Bu film Fellini’nin ama değil de, çünkü tarzı onunki değil…(Asistanının olduğu rivayet edilir.)
Çünkü:
Fellini, başka hiçbir filminde filmin sonunda film stüdyosunu göstermedi.
Fellini, başka hiçbir filminde yavaş çekim kullanmadı.
Fellini, filmin grotesk planlarını çekecek en uygun yönetmendi, doğru.
Ancak:
Gemi gitmiyor, çünkü filmin sonunda gemi batıyor.
Gemi batıyor, çünkü onu gemidekilerin edimlerinin bilmem kaçıncı ardışık sonucu batırıyor ki yine Fellini, başka hiçbir filminde bu kadar karmaşık mantık silsilesi kullanmadı / kullanmaz ve Fellini, yalnızca parlak görüntülerle (görüngülerle de değil) ilgilenir, yani cafcafla / janjanla.
Ama gemi hep batıyor…
Ekler:
Ve Gemi Gidiyor:
“In 1914, a luxury ship leaves Italy in order to scatter the ashes of a famous opera singer. A lovable bumbling journalist chronicles the voyage and meets the singer's many eccentric friends and admirers.”
+
Ship of Fools:
“A varied group of passengers boarding a ship bound for post-war Germany represents a microcosm of 1930s society.”
+
Grosz efekti yani…
Gemi gidiyor da, batıyor da, yolcular değişiyor da, model değişiyor da, aptallık baki yani…
Her dönemin embesilliği ve gemisi kendine göre yani…

(9 Aralık 2017)

Hiç yorum yok: