Bu film
Fellini’nin ama değil de, çünkü tarzı onunki değil…(Asistanının olduğu rivayet
edilir.)
Çünkü:
Fellini,
başka hiçbir filminde filmin sonunda film stüdyosunu göstermedi.
Fellini,
başka hiçbir filminde yavaş çekim kullanmadı.
Fellini,
filmin grotesk planlarını çekecek en uygun yönetmendi, doğru.
Ancak:
Gemi
gitmiyor, çünkü filmin sonunda gemi batıyor.
Gemi
batıyor, çünkü onu gemidekilerin edimlerinin bilmem kaçıncı ardışık sonucu
batırıyor ki yine Fellini, başka hiçbir filminde bu kadar karmaşık mantık
silsilesi kullanmadı / kullanmaz ve Fellini, yalnızca parlak görüntülerle
(görüngülerle de değil) ilgilenir, yani cafcafla / janjanla.
Ama gemi
hep batıyor…
Ekler:
Ve Gemi
Gidiyor:
“In
1914, a luxury ship leaves Italy in order to scatter the ashes of a famous
opera singer. A lovable bumbling journalist chronicles the voyage and meets the
singer's many eccentric friends and admirers.”
+
Ship of
Fools:
“A
varied group of passengers boarding a ship bound for post-war Germany
represents a microcosm of 1930s society.”
+
Grosz
efekti yani…
Gemi
gidiyor da, batıyor da, yolcular değişiyor da, model değişiyor da, aptallık
baki yani…
Her
dönemin embesilliği ve gemisi kendine göre yani…
(9 Aralık 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder