Kojima
ve takım arkadaşları, şu videoda neyin peşinde olduklarını anlatıyorlar
(konuşmaların çoğu Japonca ve İngilizce altyazılı):
100 kişi
sözkonusu. 100 kişi. En büyük film ekibi 200 kişiden oluşur. Kojima, oyun
çıkana kadar bu kadroya en az 5 yıl maaş ödeyecek. İyi para. İyi sabır.
Kadronun
yarısı oyun üretimi deneyimine sahipse, yarısı da farklı disiplinlerden
geliyor, film yönetmeni, film oyuncusu, lens tasarımcısı, vd…
Adam
öyle bir kariyer yapmış ki kadrosu neredeyse ona secde edecek gibi. Ancak, hala
fazla kendini beğenmiş olduğunu düşünüyorum.
Kendisinin
adını henüz anmadığı anti-Machinima yapım süreci dışında, dişe dokunur bir
şeyleri yok ortada hala. Bu da, olayı giderek Cyberpunk 2077 açmazına taşıyor
gibi.
İşin
kötüsü, konsept alıntılaması, hem de feci olumsuz olarak, ergenleri intihar
ettiren Balina oyunuyla geldi şimdiden. Oyunun konseptinin adı, balinaların
ölmek için kendilerini karaya vuruşundan geliyor çünkü. Bunun da patenti yok.
Hiç olmazsa özel ad tamlaması yaratabilirlerdi.
Son 1
yılda oyunun 3 sinemasal fragmanı yayınlandı. Ana öykü akışı konsepti, ancak
üçüncüde belli oldu.
Ancak,
Kojima şu konularda baştan açmazda:
Mikkelsen’in
kötü kahraman oyunculuk tiplemeleri,
İngilizce bilmeyen Kojima’nın algılayamayacağı kadar büyük. Kojima, Japonca
dünyasında ne kadar ünlü ise, Mikkelsen de; hem tür filminde, hem sanat
filminde onu aşan global bir üne sahip. Üstelik, kendisi bir Danimarkalı.
Adam;
reklam çekiyor, fenomen oluyor; dizi çekiyor, fenomen oluyor; öyle olunca da,
oyun çekince de, daha çekmeden fenomen oldu. Tamam, oradaki tipi feci Hannibal
apartması (yani bir kendini tekrar) ama adamın gülümsemesi, sinema tarihinin
kötü adamlarının gülüşleri arasında efsane oldu bile çoktan. Adam, Batman’in
Joker’inden berbat gülüyor. Öyle diyeyim, siz anlayın.
Yönetmen
ise, kendini silikleştirmeyi yeğlemiş. Bu da; dizi çeken ABD’li yönetmenlerin
alışık olduğu bir şey. Orada prodüktör-kreatör
gibi acaip bir mevkideki, telif hakkı sahibi, herkese her dediğini yaptırıyor.
Yönetmen sıfırlandı gibi yani.
3
fragman da, birer kısa film harikası. Bu doğru. Ancak böylelikle, fragmanların
oyunu aşması riski doğdu. Bu son 8 yılda sık raslanan bir durum oldu çıktı.
Tüketicinin
beklentisinin çıtasını çok yükseltmeyeceksin ki bulduğuyla yetinebilsin.
Sonuçta,
bu belgeselle Kojima’nın ve Death Stranding’inin satış açısından epeyi
dingildek bir duruma gittiğini, daha oyun piyasaya sürülmeden imlemiş olalım.
(20 Aralık)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder