Rahmetli
editörüm Yurtsan Atakan, yeni internet gazeteciliğinin taraftarıydı. 2012 gibi
Naberler vardı, kendisi de o türde bir mecra yaratmayı arzuluyordu. Ömrü vefa
etmedi.
Kendimce
ahde vefayı sürdürüyorum. Onu anmayı da sürdüreceğim.
Huffingtonpost’ta
bolca yorum, Onedio’nun ilk zamanında bolca haber yazmış biri olarak yazıyorum
bunları:
Daha ilk
günlerinde bile her ikisinin de buralara geleceğe belliydi. Çünkü
‘kopyala-yapıştır’ tarzı bir yaklaşımdalar ve bu konuda daha kötü ve yeni, daha
iyi ve eskiyi anında gömer. Öyle de olmakta.
(18.07.17
momenti.)
Son 1
yılda Dünya’da 250’cilikten 450.’ciliğe, Türkiye’de ise 8.’liğe inmiş. Ayrıca
bu Dünya sıralamasının pompalı olduğuna eminim.
O da,
global 150.’cilikten 250.’ciliğe inmiş. Bunun da çakma sayı olduğuna eminim.
Onedio’da
okur yorumları, Huffingtonpost’ta bloglar feci düşük düzeyde. Hadi bizde
alaturka ezeli-ebedi ergenler var, onlarda ne veya kim var?
Gazetecilikten
aşağısı magazin gazeteciliği, onun da aşağısı Facebook, onun da aşağısı
Instagram ve Snapchat olmakta ve bunlar belli gereksinimleri zaten doyuruyor.
Bir gazete sitesi, onlara kafa tutarsa, böyle geçici ilgi toplar ancak. Bu da,
internet için 5 yıl falandır.
Bizde
hepsinin karışımı ilginç bir örnek var:
Milliyet
Blog, Nisan 2006’da başlayıp Nisan 2011’de diyelim, günde 200 bin tıklanmaya
çıktı diyelim. Sonra çok hızla 100 binin altına düştü, hala da o civarda.
Zeki-bilgili metinlerden aptal-cahil metinlere geçişle, güya okur kazanma adına
yaptı bunu ve kaybetti oyunu. Eski yazarları da geri dönmüyor.
Popülerlik
çabası, bugünlerdeki moda deyimle popülizmi, aslında bildiğimiz dezenformasyonu
getirir, getirdi de.
Gazete,
blog veya fotoğraf sitesi, yalan söyledikçe önce palra, sonra söner. Yoksa,
Dünya’nın her ülkesinde onyıllarca aynı tirajı sürdüren gazete çok.
Burada
hesaba katılmayan şu:
İnternet
25 yaşında diyelim, her 3-5 yılda kuşak değişimi olageldi. 1980
neo-liberalizminin ergenleri, bugün 40’lı yaşlarında artık. Ergenler bile aynı
kalmıyor yani.
Üstelik
bunların tüm internet seyirleri de kayıtlı ama bunlar o denli rasgele ve
Brown’iyan salınıyorlar ki herhangi bir iç-mantıkları yok, olamıyor da.
Dolayısıyla, onlara yönelik internet hesabını çok onyıl düzeyinde yapamazsınız.
Mayaları cılktır, kalıp tutmaz yani.
O
nedenle tüm yeni internet siteleri, sürekli eski özellikleri allayıp bullayıp
yeniden moda ve demode kılıyorlar. O kadar.
Huffingtonpost
ve Onedio da demode oldu. Nokta.
(18 Temmuz 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder