Daha önceki,
Çin sitelerinin yükselişi durumu sürüyor.
Google
gibi şirketlerin ülke şirketleri de yükselişte. Hepsi birleşince Google, çok
acaip bir üstünlükte.
Tmall (13.
sırada) gibi bir alışveriş sitesi, Amazon’un (13. sırada) hemen ardında.
Linkedin
gibi bir iş bulma şirketi 27. sırada.
Netflix
gibi, internet diziciliği ve filmciliği konusunda göreli ilk olan bir şirket
31. sırada.
Ebay
35.’ciliğe düşmüş.
Bir
porno sitesi 49. sırada.
Wikipedia
dışında, tek bir bilgi veya haber sitesi yok.
Görüldüğü
üzere uzmanlaşma öngörümüz işliyor
artık tümüyle. Gazeteler hariç yani.
Tüm
haber sitelerinin gazetecilik açısından, 0 bile değil, kopya çekmeyi bile
beceremedikleri için -1 aldığını vurgularım. Karşılaştırma yapmak okura kalmış.
Gazetelerin de artık giderek dejenere siteler yarattıklarını da belirtmek
gerekli.
Hariçte
kalıyor gibi olanlar:
Müzik
yükleme siteleri.
Korsan
siteler, her tür ama, kitap dahil.
Uzmanlık
ansiklopedisi siteleri yok. Imdb çok çok kötü bir örnek olarak tarihe geçti.
Artık kimse, oyun, dizi veya film bakmak için oraya girmez oldu. Yani,
konusunda ilk ve uzman bir site böyle yaptı kendini.
Oyun
siteleri zayıf. Tüm oyunları kapsayan site henüz yok. Oyun tarihi yok.
Vurgularım:
Burada
sorun para değil. Burada sorun ciddiyet. Geçmişin genel epistemik ilkelerini
kimse değiştiremedi, internette de öyle. Wikipedia bunu kanıtladı: Britannica
okurları ve yazarları, başta onlarla alay ettiler, şimdi sesli bile çıkamıyor.
Vurgularım:
Bunu
Google, Facebook, Twitter yapabilirdi, yapmadı, bunu düşünmedi bile.
Yani:
İnternetin
ilk çeyrek yüzyılı, bir aşamayı geride bırakarak bitti. Yeni aşama ortada yok
ama. O nedenle yukarıdaki şirketler, artık yol açmıyor, yolu tıkıyor.
(18 Temmuz 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder