Sonbahar
1987 gibi, mezunluğumun ertesinde ekmek paramı kazanmak için, kendi kitaplarımı
satarak, seyyar sahahflığa başladığımda, aynı zamanda üniversite kampüsunun
fildişi kulesinden banal bir kabire ve bir kubura da dalmış oldum.
Özdeşleşerek
yabancılaşmayı tanımladığımda, muhtemelen 2011 falandı. Yani, fiili bir durumun
pratiğinin teorisi, 24 yılda falan gelmiş oldu.
Olayın
praksisini ise, ikisi değil, çapraz medyanın polimedyalığı, intermedyalığı ve
transmedyalığı sağladı (ki son 2 terimi de yeni kulanmış oldum sayılır).
Bir
tezin antitezine varması, diyalektiğin alanına giriyor.
Özdeşleşmenin
yabancılaşmaya varması, ad absurdum ve/ya negasyon ile olur genelde.
Bende
özdeşleşme, yüksek doz banal popüler kültür (arabesk, vd) tüketip onun seni
köleleştirmesini aşma biçiminde tezahür etti.
Örneğin,
caz-arabesk veya yeni arabeskin rep olması tanımlamalarını ancak bu sayede
yapabildim. Arabeskin çözülmesini yazınca, onun başka bir şeye başkalaşmasını
da tanımlamış oldum aslında.
Burada
bu tez-antitez durumu, aslında ne pozitif, ne de negatif diyalektik, ne düzüne,
ne de tersine diyalektik.
Tezin kendin içinden geçirilip
tersindirilerek karşıt(lar)ına dönüştürülmesi durumu denebilir. Bu diyalektiğe ne deniyor onu
henüz bilmiyorum.
Bana bu
tanımı getiren ise, burjuvazinin ölümcül ayırtsızlığı fiili durumunu ve yine
küçük burjuvalarını yaşamla ve sanatla yabancılaşarak özdeşleşmesi durumunu
gözlemem ve tanımlamam oldu.
Küçük
burjuvalar için (= Batı Almanya’dan Doğu Almanya’ya oyun seyri için geçme
durumu) epik tiyatro yapan Brecht’in statüsü (1960? gibi), bu tanıma uyuyor:
Peygamberini dediğini yap, yaptığını yapma, durumu.
Buradan
çıkan sonuç ise şu:
Hala,
farklı diyalektik türleri ve alttürleri tanımlanabilir ve yaşanabilir.
Ancak
210’dan beriki 2017 ben, artık özdeşleşerek yabancılaşma yaşamıyorum ve o zaman
tarihle arakesitsiz biyografili ve artı astandart nekrografili, zihnen bu Dünya’ya doğmamış bir marjinal idim.
Yani
oradaki tersindelik, bende de vardı. 2017 sonu momentiyle ise, artık doğmuş
durumdayım. % 100 değil ama % 75 falan. Ki zaten ölü bebeğim ve ölü çocuk
ruhlarım buna ancak bu kadar izin verebilir, daha çoğu şu andaki beni öldürür,
o kadar libidoyu kaldıramayacak bir moruğum çünkü.
Görüldüğü
gibi bu gevşek dokulu ve sünmüş bir yaşam-duygudurumu.
O
nedenle de, modelleme olarak topoloji kullanılabilir ve bu da ayrı bir metnin
konusu olur.
(5 Ekim 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder