Dünya’daki
bilgisayar oyunu tüketimi pazarının ilk 15 ülkesi şöyle (milyon dolar):
“Ülke Nüfus İnternettekiler Gelir
1 China 1,388M 802M 27,547M
2 United States of America 326M 261M 25,060M
3 Japan 126M 120M 12,546M
4 Germany 81M 73M 4,378M
5 United Kingdom 66M 62M 4,218M
6 Republic of Korea 51M 47M 4,188M
7 France 65M 57M 2,967M
8 Canada 37M 33M 1,947M
9 Spain 46M 38M 1,913M
10 Italy 60M 43M 1,875M
11 Russian Federation 143M 113M 1,485M
12 Mexico 130M 84M 1,428M
13 Brazil 211M 140M 1,334M
14 Australia 25M 22M 1,234M
15 Taiwan 23M 21M 1,029M”
Üretici
dağılımı ise şöyle:
“Kendirli,
dünya dijital oyun pazarının 110 milyar doları aştığını belirterek,
"Türkiye'de bu rakam 750 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında
değişiyor. Yani 750 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında oyun ihracatımız
var…” dedi”
Ayrıca:
"Şu
anda en büyük kapasiteye sahip ülkelerin 14-15 milyar dolarlık oyun pazarı var.
Türkiye dünya oyun pazarında 16. ile 18. sıra arasında gidip geliyor.”
Şirketler
ise şöyle:
1 Tencent 3888 4090 0 0 7977 40
%
2 Sony 2358 1920 0 0 4277 25 %
3 Activision Blizzard 1726 1631 0 0 3357 11
%
4 Microsoft 1704 1531 0 0 3235 7
%
5 Apple 1429 1574 0 0 3002 10 %
6 EA 1527 1449 0 0 2976 15 %
7 NetEase 1546 1358 0 0 2904 53
%
8 Google 1001 1058 0 0 2059 17 %
9 Bandai Namco 568 573 0 0 1141 12
%
10 Nexon 639 402 0 0 1041 27
%
11 Nintendo 498 527 0 0 1024 49 %
12 Netmarble 571 449 0 0 1020 81
%
13 TakeTwo Interactive 572 418 0 0 990 44
%
14 Ubisoft 724 226 0 0 950 11 %
15 Square Enix 451 377 0 0 828 12
%”
Yüzdelerden
önceki sayılar, toplam satış ve milyon dolar.
Şirketler;
ya ABD’li, ya da Japon.
Burada,
2 bilgisayar devi Microsoft’un ve Apple’in ancak dördüncü ve beşinci olabilmesi
önemli. Çünkü, zamanında bu pazarı küçümsemişlerdi. Kaldı ki o sıraya da, satın
aldıkları şirketlerle ulaştılar, kurdukları şirketlerle değil.
Gelelim
sinemaya:
Önce
Türkiye:
“Türkiye
geneli yıllık bilet satışı, 2015 yılında
60,7 milyon olarak gerçekleşmiştir.”
“The
global film industry shows healthy projections for the coming years, as the
global box office revenue is forecast to increase from about 38 billion U.S.
dollars in 2016 to nearly 50 billion U.S. dollars in 2020.”
Yani,
2016 için 38, 2020 için 50 milyar dolar.
Bilgisayar
oyununda ise, ilk 15 şirket 30 milyar dolar toplamış.
Yani,
artık kafa kafaya ve oyunlar filmleri geçti geçiyor.
Ancak
bir film, 10-100 milyon dolara, bir oyun ise 1-10 milyon dolara mal oluyor.
Gişenin ilk % 90’ını filmlerin yalnızca % 2’si yapıyor.
Durum
budur.
Ancak,
şu da kesin:
Oyunlarda
da inanılmaz bir tekrar var, filmlerde de.
Yeni ve
farklı bir şey yok. Varsa da, istisnanın istisnası oluyor.
(26 Kasım 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder