Çarşamba, Kasım 29, 2017

Dünya Oyun Pazarı ve Türkiye

Dünya’daki bilgisayar oyunu tüketimi pazarının ilk 15 ülkesi şöyle (milyon dolar):
“Ülke              Nüfus              İnternettekiler  Gelir
1          China   1,388M                       802M   27,547M
2          United States of America        326M   261M   25,060M
3          Japan   126M   120M   12,546M
4          Germany         81M     73M     4,378M
5          United Kingdom         66M     62M     4,218M
6          Republic of Korea      51M     47M     4,188M
7          France 65M     57M     2,967M
8          Canada            37M     33M     1,947M
9          Spain   46M     38M     1,913M
10        Italy     60M     43M     1,875M
11        Russian Federation      143M   113M   1,485M
12        Mexico            130M   84M     1,428M
13        Brazil   211M   140M   1,334M
14        Australia          25M     22M     1,234M
15        Taiwan            23M     21M     1,029M”
Üretici dağılımı ise şöyle:
“Kendirli, dünya dijital oyun pazarının 110 milyar doları aştığını belirterek, "Türkiye'de bu rakam 750 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında değişiyor. Yani 750 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında oyun ihracatımız var…” dedi”
Ayrıca:
"Şu anda en büyük kapasiteye sahip ülkelerin 14-15 milyar dolarlık oyun pazarı var. Türkiye dünya oyun pazarında 16. ile 18. sıra arasında gidip geliyor.”
Şirketler ise şöyle:
1          Tencent           3888    4090    0          0          7977    40 %
2          Sony    2358    1920    0          0          4277    25 %
3          Activision Blizzard     1726    1631    0          0          3357    11 %
4          Microsoft        1704    1531    0          0          3235    7 %
5          Apple  1429    1574    0          0          3002    10 %
6          EA       1527    1449    0          0          2976    15 %
7          NetEase           1546    1358    0          0          2904    53 %
8          Google 1001    1058    0          0          2059    17 %
9          Bandai Namco            568      573      0          0          1141    12 %
10        Nexon             639      402      0          0          1041    27 %
11        Nintendo         498      527      0          0          1024    49 %
12        Netmarble       571      449      0          0          1020    81 %
13        TakeTwo Interactive   572      418      0          0          990      44 %
14        Ubisoft            724      226      0          0          950      11 %
15        Square Enix     451      377      0          0          828      12 %”
Yüzdelerden önceki sayılar, toplam satış ve milyon dolar.
Şirketler; ya ABD’li, ya da Japon.
Burada, 2 bilgisayar devi Microsoft’un ve Apple’in ancak dördüncü ve beşinci olabilmesi önemli. Çünkü, zamanında bu pazarı küçümsemişlerdi. Kaldı ki o sıraya da, satın aldıkları şirketlerle ulaştılar, kurdukları şirketlerle değil.
Gelelim sinemaya:
Önce Türkiye:
“Türkiye geneli yıllık bilet satışı,  2015 yılında 60,7 milyon olarak gerçekleşmiştir.”
“The global film industry shows healthy projections for the coming years, as the global box office revenue is forecast to increase from about 38 billion U.S. dollars in 2016 to nearly 50 billion U.S. dollars in 2020.”
Yani, 2016 için 38, 2020 için 50 milyar dolar.
Bilgisayar oyununda ise, ilk 15 şirket 30 milyar dolar toplamış.
Yani, artık kafa kafaya ve oyunlar filmleri geçti geçiyor.
Ancak bir film, 10-100 milyon dolara, bir oyun ise 1-10 milyon dolara mal oluyor. Gişenin ilk % 90’ını filmlerin yalnızca % 2’si yapıyor.
Durum budur.
Ancak, şu da kesin:
Oyunlarda da inanılmaz bir tekrar var, filmlerde de.
Yeni ve farklı bir şey yok. Varsa da, istisnanın istisnası oluyor.

(26 Kasım 2017)

Hiç yorum yok: