Instagram’daki
‘Kuburkent İstanbul’ projemin, 510. filan fotosunda, Sıraseviler’de gündüz
gündüz, betonun üstünde, gölgede 39 derecede yatan, Suriyeli evsiz çocuklar
vardı. Fotoğrafın altyazısı şuydu:
“Doğum
kontrolü yoksa, ölüm kontrolü vardır; o da yoksa, göçmen kontrolsüzlüğü vardır.”
İşte bu.
İşte
sanat bu.
İşte bu
nedenle sanat, politikanın önüne geçebiliyor, zaten genelde önde.
İşte bu
nedenle sanat, hala bilimin önüne geçebiliyor, yani bunu bir toplumbilimci
yazmadı, bir fotoğrafın altyazısı yazdı.
Üstelik,
tastamam gerçek de bu:
Dünya
2017’de 7 küsur milyarın 350 küsur milyonu birinci veya ikinci kuşak göçmen
durumunda.
Ek
olarak:
90
milyon çağdaş köle var.
Eğer
onlar, önceki hesaba dahilse, 180 milyon ikinci kuşak göçmende % 50 köle,
değilse toplamda % 20-25 köle oranı var demektir.
Çağdaş
köle şu demek:
Ülkenden
siyasi, askeri, iktisadi nedenlerle kaçmak istiyorsun ama paran yok. Adamlar
geliyorlar, sana sözleşme, senet, her neyse ondan imzalatıyorlar. Gidiyorsun,
1. Dünya ülkesine ama özgür değilsin, onlar için çalışıyorsun. Ortadan
kaybolamıyorsun yani, pasaportunu veya gerekli kağıdını vermiyorlar sana. Hani
bizim Laz müteahhitler, kaçmasın diye amelelerin kafa kağıtlarına el koyarlardı
ya, onun gibi.
Bu,
fuhuş anlamında değil, bildiğimiz kayıtdışı işçi anlamında. Hani, bizde asgari
ücretin üçte birine çalışanlar gibi yani.
Bugün,
1. Dünya’da (AB, Japonya, Rusya, vd) yerli nüfus azalırken, 3. Dünya’da nüfus,
kullanılan tıp desteği nedeniyle habire artıyor.
Doğum
kontrolü, eğitimsizlik nedeniyle, geleneklerce yasak. O zaman gelsin savaşlar,
gelsin ölüm kontrolü.
İşte bu
kontrolsüz göçmenler, o ölmeyenlerden olanlar.
Ölü 1
milyon ise, göçmen 50 milyon, son 6-7 yılda diyelim.
Her yıl
doğan sayısı ise, 3. / 4. Dünya’da15-20 milyon, 6-7 yılda, 90-140 milyon eder.
İşte bu
moment, o son moment olmakta.
AB’nin
bazı ülkelerinde göçmen oranı % 20. İskandinavlar, bu gidişle sarışınlıklarını
yitirecekler, melezlenme nedeniyle. Ki bu, Doğu Avrupa için, tarihin en
başından beridir hep böyle oldu ve oradaki siyah saçlıların Akdenizli olanları
hariç, hepsi Asya kökenli. Aradaki süreksizlikten sonra, Got istilası ve
sonraki göç nedeniyle, en doğudaki Ukraynalılar ve Ruslar sarı kaldı.
Nasıl ki
bugünkü aşağı yukarı tüm sarışınlar, 800’lerdeki Viking istilası nedeniyle
varsa, belli genetik özellikler de, olmadık ülkelerde bu yeni dönemde (50-100
yıllık gelecek) gerçekleşecek: Kutuptaki zenci gibi, ekvatordaki sarışın gibi.
Yani:
Almanya’ya
Alamancılar gitti ama her yıl 150-200 bin üniversite mezunu genç Alman da,
ülkeyi terkediyor. Onların içinde safkan sarıkafa olanlar da var, Güney
Amerika’daki Alman kökenliler gibi.
Çıkış:
Biz
buna, kısaca ‘demografik topoloji’ diyoruz.
Bir de,
kültürel melezlenme, gençlerin Alman yemeği sandığı Türk tavuk döneri gibi.
Ancak, Yeni Orta Çağ’ın en güçlü perçinleri,
bu göçmen kontrolsüzlüğü yayılımı
(ki bu da tersine bir istiladır)
olmakta, ABD’nin son 70 yıldaki on milyonlarca ölülük sivil katliamları değil.
İşte
Kuburkent İstanbul, bunu tek bir fotoğrafla anlattı.
Dipnot:
Bu metin
olmasa, o fotoğraf biraz hava kalırdı.
İşte bu
nedenle, fotoğrafa altyazı ve gerekirse açıklama metni gerekli, özellikle de kavramsal fotoğraf alanında kalan
fotoğraflar için.
(21 Eylül 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder