Önnot:
Kendimi zombilikten insanlığa geri dönen
bir şey gibi hissettiğimi, bu sabah tanımladım. Bu metin, o duygudan sonra
yazıldı.
Zombi,
iyi x kötü insan olan ve ‘+ / x’ insan-değil olan üzerine bir
tezleme-antitezleme parametresi.
Popüler
kültür ürünü olarak da, korku türüne giren bir örnek olarak, özellikle
Romero’nun yeni aşırı yorumundan sonra, o konuyu içeren onlarca dizi, film ve
çizgiroman örneklerle, bu başlık epeyi yayıldı ve moda oldu.
Zombi
konusunun, aslında bilimkurgu alanda kaldığı, nedense pek dikkat edilmeyen bir
durum. Korku janrı, bilimkurgu janrını perdelemiş gibi.
‘Ilık
Bedenler’ örneği, aşk konusunu zombi alanına sokarak, konuyu ergenleştirmiş
oldu. O ezeli-ebedi ergenlik ve gençlik takıntısı konusunu geçelim.
Burada
öykü, bir zombi erkeğin, bir insan kadına aşık olup, insanlığa geri dönmesi. Bu
da, Triton bazında bilimkurgu alanında kalıyor. Kadın-erkek ikilemini en iyi olmasa da, en yoğun işleyen avangard-bilimkurgu örneği bu şimdilik çünkü.
Zombiler
kötü yaratıklar olduğuna göre, bir de iyi-kötü ikilemi var ortada.
‘Süper
kahraman x insan x alt kahraman olarak zombi’ olarak bakılınca da, bu bir
triyalektik konusu oluyor ama o, başka bir metnin konusu.
Tabii,
bir de bilgi x sevgi konusu var ve biz zombi konusunu bu ikilem üzerinden
işleyeceğiz.
Bir de
bir zombi ile bir insanın modern dansı gibi, post-NxN-modern-öte konusuna
bakacağız, taslak olarak hiç olmazsa.
Bu
durumda, başlangıç öyküsü şu sinopsise dönüşmüş olabilir:
“Bir
duygu kadını insan ile bir bilgi erkeği zombi, öte-modern-dans eylerler, ister bilgi üzerinden, ister duygu
üzerinden. Kadın süper kahraman olurken,
erkek insan olur yeniden.”
Bunun;
iyi x kötü, insan x insan-öte, triyalektikten gelen 3 ikili (süper-normal-alt
kahraman dönüşümleri), bilgi x duygu, var x öte-metafizik,
yaşam-ölüm-ölümsüzlük/ölümöte (ki bu da ayrı bir triyalektik) ile epeyi bir
çeşitlemesi mümkün.
İşte, sıradan
bir Hollywood ergen filminin bize düşündürdükleri bunlar.
Dipnot:
Bu
‘zombi soğuğu x ılık x insan sıcağı’ (seksten yanan) bedenler konusu da, apayrı
bir mavra ama o da başka bir metnin konusu olsun.
+
Pardon,
konunun asıl Anti-Triton bölümünü atladık.
Triton’da
da erkek-kadın ve güzel-çirkin dönüşümleri var, ‘Ilık Bedenler’ de de, bizim
konu çeşitlemelerimizde de, kadın ve erkek içeren tüm çizgiromanlarda da,
zombili ve zombisiz, insanlı ve insansız olarak.
Bizce
aslolan tanım, kadının duygusaldan bilgiselleşmesi / düşünceleşmesi, kadının (yazılım olarak, donanım olarak
değil) erkekleşmesi veya erkeğe metamorfozu tanımıdır. Bir de, kadının fizikten (verili-var olan kölelikten)
metafiziğe (yine yazılım olarak) aşması ve ölümsüzleşmesi dönüşümü sözkonusu.
Bunların
hepsi, Anti-Triton olmakta.
Ve
Anti-Mülksüz de. Ve Anti-Anarşist-Anti-Taoist de. (Bu sonuncu(lar), apayrı
bir(er) NEK oldu.)
(4 Ekim 2017)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder