Cuma, Ocak 26, 2018

Call of Duty: Advanced Warfare Havoc Sinemasal Fragmanı – Randall Higgins: KillCameraman

Machinima, bilgisayar oyununu film yapmayı becerdi. Kojima, sinema filmini bilgisayar oyunun çekimine dönüştürmeyi becerdi.
Bu örnek ise, melez / paçal bir örnek:
Her 2 türden görüntüleri de kullanıp, bazılarını aynı kadraj içinde içiçe, bazılarını ise zamansal ardışık peşpeşe kullanmış. Her 2’si de mükemmel çapraz medya anlatısı düzeyinde.
Grafik-şiddet-ironisi’ni çizgiromanlar, bilgisayar oyunları kullandı. Ancak, ‘Call of Duty’ oldukça ciddi bir oyundur, ona bunu yapmaları ve örneğin de konuya cuk oturması ilginç bir moment.
Böylelikle, 2017-2018 artık bilgisayar oyunu sinemasal fragmanı ile Machinima ayrımının artık kesinliğinin silinişi demek oldu.
Bizim çapraz medya’sal ve sanatsal gelecekbilimsel kestirimimiz, tıpkı fotoğraf ve sinema gibi, 10. sanat dalının da (çapraz medyanın da) yine teknolojiyle gelmişliği ama daha önceki tüm sanatlarla sentezlene sentezlene ve onların önemli yönlerini negasyonlaya negasyonlaya bir yol aldığı ve alacağı yönünde.
Çapraz medyanın iyice belirginleşmesi 2-5 yıl daha alır kanısındayız. Burada ilginç ve en önemli olan şey, konunun tümüyle popüler kültürsel ve ticari ürünlerde ilerlemesine karşın, gidişatı paranın belirlememesi. Çünkü, para kazanan oyunlarla avangard oyun fragmanlarına bakınca, arada şimdiye dek hiçbir korelasyon göremedik.
Ancak; tıpkı Uzakdoğu Asya Sineması’nın hızlı yükselişi ve inişi gibi, bu çapraz medya örnekleri de, eğer oyunlar boyunca konuyu izlersek, oldukça hızlı çıkışlar ve inişler yaşayageldi ve yaşayagidiyor.
Örneğin Assassin’s Creed henim bile beklemediğim ama henüz hiz kimsenin aymadığı bir çöküş içinde. Hem 2 reel filmiyle, hem de son Orijin oyun versiyonuyla.
Oyun fragmanları da, 2012014 arasında ivmesel bir tırmanış yaşadı ama iniş kesin değilse de, duralamadan fazla bir yalpa sözkonusu.
Yani, sanatsal alan nokta atışı avangardlıkta ortalama vade, 1995-2015 arası için 5 yıl. Ve bu 5 yılı hiçbir ürünü tek başına beceremedi.
Zaten, Call of Duty gibi bir oyundan böylesi bir fragman çıkmasına da, oyunun klasik oyuncuları epeyi gıcık kapmış olmalı. Gerçekten mizahın cılkını çıkarmış çünkü.
Yaratıcı takımı tebrik ediyoruz.
Dipnot.
Aynı oyunun konunun cılkını daha da çıkarmış bir fragman örneği daha var:
Demek ki bu oyun, yeni strateji olarak bu bakış açısını seçmiş. Sonucunu merakla izleyeceğiz. 2018 sonundaki satışlar durumu açımlar.

(26 Ocak 2018)

Hiç yorum yok: